מיתוסים ו"סיפורי סבתא" לגבי שחייה בחורף

כאשר גל קור וחורף פוקד את מדינת ישראל בתקופה האחרונה,  אנחנו יוצאים לקרוא תיגר על הנושא החם (או הקר…) של שחייה בחורף. 

צוות המאמנים של 2swim מכיר את הנושא מקרוב:

קצת גשם, קצת קר, הנוכחות בקבוצות קטנה והביקוש לשיעורי השחייה יורד. האמונה השוררת אצל מרבית ההורים היא שבימים בהם קר ויורד גשם, המעבר מלבוש חם למים קרים ובסוף האימון החזרה היציאה מהמים יוצרת פתח למחלות. מרביתנו גדל עם האמונות האלו. מתברר שיש הרבה אמונות בנושא של שחייה בחורף אשר לצערנו מרבית האמונות האלו מבוססות על עצות סבתא ולא אמיתות נכונות.

צוות המדריכים של 2Swim ערך בדיקה מקיפה על מאמרים רפואיים, מחקרים והמלצות של רופאים מתוך מטרה להביא לכם את האמת מאחורי שחייה בחורף. ריכזנו כמה תוצאות מעניינות שיגרמו לעצות סבתא להראות קצת יותר זקנות:

  • במחקר שנערך בארצות הברית בשנת 2016 התמודדו החוקרים עם המעבר מלבוש חם למים קרים ושינוי הטמפרטורה של הגוף. מתברר שהמחקר מצא כי שחיינים ששוחים בחורף מראים רמות גבוהות יותר של אנדרופינים ופעילות של המערכת החיסונית מאשר אלו שעסקו בספורט אחר בחורף (במחקר נמדדו רצים ושחקני כדור).
  • מחקר משנת 2004 בגרמניה, מצא כי שחייה במים קרים משפרת זיכרון, מורידה רמת לחץ ועוזרת לגוף להזרים דם למקומות שונים בגוף ובכך לחזק את המערכת החיסונית של הגוף.
  • מחקר רפואי משנת 2010 ריכז את האבחנה כי דלקת אוזניים, ריאות או גרון נגרמות מחיידק ואין הם קשורים לקור הנגרם מהיציאה מהבריכה.

אז מהן ההמלצות?

  • לא מוותרים על אימון גם שקר ויורד גשם. יש לזכור כי האימונים תורמים לבריאות..
    שיעורי השחייה מחזקים את המערכת החיסונית, תורמים ליציבות נפשית וכמובן מקדמים את היכולת של הילד.
  • דואגים לציוד מתאים לחורף– חלוק רחצה לאחר היציאה מהבריכה ולבוש חם לאחר האימון עוזרים לילד במעברים וגורמים לו להרגיש נעים יותר. שוב, המעברים לא גורמים לילד להיות חולה, הם רק יוצרים אי נעימות.
  • הפכו את האימון בחורף לחוייה מהנה שהילד יאהב, ועודדו אותו על שהלך לאימון בגשם ובחורף. אחד ההורים אף שיתף אותנו שבימי ורף הוא מקפיד לאסוף את הילד עם כוס שוקו חמה שמחכה לו.

אז הגיע הזמן לשים בצג את תרופות הסבתא ולהגיע ל 2swim לשיעור שחייה.

צוות המדריכים מחכה לפגוש אתכם בסניפים השונים, גם בחודשי החורף!

מאמרים דומים באותו נושא

אימוני שחייה לטריאתלון- כמה טיפים לאימון שחייה יעיל

עונת הטריאתלון בפתח ואין זמן טוב מכך להתחיל להיכנס למשטר אימונים כדי להתכונן כראוי לקראת התחרות. אם אתם טריאתלטים מתחילים וחסרי ניסיון קבלו כמה טיפים ועצות לאימוני השחייה הראשונים שלכם.

לקרוא בהרחבה

אימוני שחייה – למה זה טוב?

אם גם אתם החלטתם שהגיע הזמן להיכנס לכושר ואם אתם עדיין בשלבי חיפוש אחר הפעילות הספורטיבית המתאימה לכם ביותר, לפניכם כמה מהיתרונות הטמונים בשחייה, שעשויים לגרום לכם להתמכר לענף ספורטיבי זה…

לקרוא בהרחבה