מדוע לבחור בשחייה? – כי שחייה בריאה לנפש

ב 2swim עבדנו קשה להסביר לכם בפוסט הקודם למה לימודי שחייה ואימוני שחייה הם דבר נכון מבחינת הגוף שלנו. אז הפעם רצינו לספר לכם קצת מה קורה מבחינה מנטלית כאשר שוחים.
וכן…הילדים שלנו הכי יהנו מזה.

מכירים את המצב הזה שאתם נלחצים ואומרים לכם לשבת ולהסדיר נשימה?

בשנים האחרונות החלה תרבות המזרח לתפוס מקום מאוד חשוב באימון הגופני של המערב. יוגה, פילאטיס, טאי צ"י וכד' הם שיטות שמתבססות הרבה על עבודת הגוף אבל מחזיקות דבר אחד בחשיבות עליונה בזמן אימון- הנשימה. לפי האמונה ביוגה, הנשימה היא מהות החיים. היכולת להתאמן ולהתמקד בנשימה מחזקת את החשיבות של העברת אוויר לכל מקום בגוף ויוצרת שקט נפשי בגוף. מכירים את המצב הזה שאתם נלחצים ואומרים לכם לשבת ולהסדיר נשימה? הסדרת הנשימה יוצרת שקט מנטלי.

בשחייה השילוב הנשימה הוא חלק בלתי נפרד מההתקדמות של השוחה במים. בשלושת הסגננונות של שחייה (פרפר, חזה וחתירה) ראש השחיין מתחת לפני המים והוא חייב לתזמן את הנשימה עם התנועות על מנת לנשום כמו שצריך. כלומר, מתקיים קשר הדוק בין נשימה לתנועה שיוצר מצב של רגיעה בכל המערכות בגוף.  ספורטאים רבים מסיימים אימון שחייה ומדווחים על שקט מחשבתי ורוגע גם כמה שעות לאחר השחייה עצמה.

אין מה להתווכח, זה עניין של הורמנים מסתבר.

המחקרים האחרונים שחקרו את העיסוק בספורט, הצליחו להראות כי בזמן האימון הספורטאים מפיקים יותר הורמונים מסוג אנדורפינים שמשמשים כסם הרגעה טבעי של הגוף. לא רק שהגוף מייצר הורמונים של רגיעה, השילוב של שקט המים והמחזור של תנועות המים, מביא למצב בו גלי התדירות של המוח מתקרבים למצב של מדיטציה אשר עוזרים לגוף לשמור על איזון.

אז מה חשוב לקחת מפה היום:

  1. ב 2Swim מאמינים שהלימוד החשוב ביותר הוא ביצוע שילוב בין טכניקה הנכונה, נשימה ומחזור תנועות. השילוב הנכון יאפשר לשחיינים בחוגים, בלימוד וגם בעתיד כאשר ירצו לשחות, ליהנות מהשחייה ככלי חשוב.
  2. אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל ללמוד לשחות- זה חשוב לבריאות הנפשית שלכם.
  3. בעולם בו הטכנולוגיה משתלטת על כל חלקת מחשבה אצל הילדים שלנו, השילוב של נשימה, רגיעה והורדת הדופק מקבל משמעות ענקית.
  4. ב 2swim יודעים שילד ששוחה הוא בריא ושמח- ועכשיו גם אפשר להבין שיש לנו את המחקר והידע לתמוך בזה.

אז כמו תמיד, מחכים לכם על שפת הבריכה ולהפוך את הילדים ואתכם לרגועים יותר.

מאמרים דומים באותו נושא

חשיבות שחיית חתירה

מדוע שחייה היא פעילות ספורטיבית כל כך חשובה? מהם סגנונות השחייה הפופולריים ביותר? איזה סגנון שחייה יותר מועיל לבריאות – שחיית חזה או שחיית חתירה? אחד מענפי הספורט שמתעלה מעל פני האחרים הוא ענף השחייה. השחייה מועילה לגוף בדרכים רבות ולה סגנונות שונים כאשר הפופולריים ביניהם הם שחיית חתירה ושחיית חזה. מה ההבדל בין שני […]

לקרוא בהרחבה

טכניקות לשיפור השחייה בסגנון חתירה

אתם שחיינים פעילים ושחייה היא הספורט המועדף עליכם, אך עדיין אינכם בטוחים מספיק בסגנון החתירה שלכם? מרגישים שבעת שחיית חתירה אינכם נמצאים בהרמוניה עם הגוף שלכם ורוצים לשפר את ביצועיכם בסגנון זה? להלן כמה טיפים לשיפור סגנון החתירה שיסייעו לכם ליהנות ולהרגיש טוב יותר בעת השחייה.

לקרוא בהרחבה