חתירה: הסגנון שהוא הבסיס להכל…בהכל…

בתקופה האחרונה חל שינוי גדול אצלנו ב 2swim ובדרך שבה אנחנו מלמדים שחייה. שינוי שמלמד על הכיוון המקצועי אותו מתווה רשת 2swim. לפני כמה שבועות, צוות האימון של 2Swim עבר הכשרה בהוראתם של מאמנים בעלי שם בשחייה הישראלית וביחד עם המנהלים המקצועים שונתה כל דרך הוראת השחייה. אם היה נהוג בעבר להתחיל בלימוד סגנון החזה, היום ברשת 2Swim  מתחילים את הלימוד בסגנון החתירה. למה בעצם זה חשוב? למה לספר על זה? השורות הבאות יעשו הרבה סדר גם לאלו שמתחילים בלימוד וגם לשחייין החובב.

כאשר מדברים על עקרונות הלימוד, בעולם כולו, סגנון החתירה נלמד כסגנון ראשון. מבחינה התפתחותית, התנועות של סגנון החתירה נחשבות בסיסיות ואינסטנקטיביות אשר כל ילד שנזרק למים ידמה את סגנון החתירה מבלי לדעת אותו. לכן, מסבירים כי הרבה יותר קל ללמד משהו שכבר קיים מאשר סגנון החזה, למשל, שתנועות ההתקדמות קשות יותר ללמוד וביצוע.

ואחרי שלמדנו? סגנון החתירה הוא גם הקל ביותר לאימונים מבחינת הדרישה. בשחייה קיימים ארבעה סגנונות שחייה: פרפר, גב, חזה וחתירה. חשוב לדעת שמבין הסגנונות לא רק שחתירה הוא הקל ביותר ללימוד, הסגנון עצמו קל יותר להתמדה מהסגנונות האחרים ולכן משמש כבסיס אימונים נרחב. כלומר, בסגנון החזה פועלים בגוף 256 קבוצות שרירים, בפרפר 266, בגב 180 ובחתירה –  156. לכן, הרבה יותר קל לשחות כמה בריכות בחתירה מאשר כמה בריכות בחזה. יתרה, קל יותר לשמור על קצב אחיד בחתירה מאשר הסגנונות האחרים. לכן, בשחייה למרחקים ארוכים בחוג, באימונים מתקדמים, תתחרויות בבריכה, במשחי ים, טריאתלון, שחיית מרתון וכד' שחיית חתירה היא תמיד הבחירה הטבעית של כל ספורטאי.

ומה בנוגע לבריאות ושמירה על השירירים שלנו? סגנון החתירה הוא הבריא ביותר לשחייה מכל הסגנונות. שיהיה ברור, אנחנו ב 2swim תמיד אומרים ששחייה הוא הספורט הבריא ביותר שיש מבין ענפי הספורט השונים, והמחקר המדעי בשנים האחרונות מאשר את הנושא. בנוסף, שחיית חתירה, היא הבחירה הבריאה ביותר מכל שאר הסגנונות. הדרך בה הגוף ממוקם במים שומרת על עמוד שדרה ישר כאשר אין לחץ על עמוד השידרה במהלך השחייה. בסגנון החזה למשל, הנשימה מכריחה את השחיין להעלות את הגוף מעל המים ובעצם לעקם את עמוד השידרה ולכן נחשב חזה קצת פחות בריא מסגנון החתירה.

אז נסכם במספר נקודות:

  1. שחיית חתירה נחשבת קלה יותר ללימוד ונכונה יותר ללימוד- ב 2swim מתחילים ללמוד חתירה כסגנון ראשון .
  2. בחוגי השחייה של 2swim יש חשיבות גדולה לנושא פיתוח הסיבלות של הילדים ולכן חתירה הוא סגנון חשוב ומרכזי בתהליך האימון .
  3. שחיינים בגיל מבוגר מקבלים ב 2swim את הכלים לשחות בריא יותר ונכון יותר.

כמו תמיד, מחכים לכם על שפת הבריכה עם המון אהבה לספורט המים

צוות 2swim

מאמרים דומים באותו נושא

מהו הגיל הנכון להתחיל לימודי שחייה?

יתרונות לימוד השחייה כבר ברורים כיום למרבית ההורים, אך סביב שאלת ה"גיל שבו רצוי להתחיל" עדיין שורר ערפל. …

לקרוא בהרחבה

איך שחייה משפרת את תסמיני מחלת הסכרת?

שחייה היא דרך מצוינת לשיפור כושר הלב וכלי הדם. השחייה מאופיינת בתנועה מתמדת, וזו מאפשרת לגוף להזרים דם וחמצן ביעילות רבה יותר. בנוסף, שלא כמו בענפי ספורט אחרים, כגון כדורגל או כדורסל, השחייה לא מפעילה לחצים על מפרקי הגוף ולא פוגעת בהם. למעשה, השחייה משתמשת בעת ובעונה אחת בכל שרירי הגוף, הן העליונים והן התחתונים, […]

לקרוא בהרחבה