בית הספר לשחיה הגדול בישראל

שחיית מאסטרס- תופעה הולכת ומתרחבת

בשנים האחרונות הופכת תופעת שחיית המאסטרס ליותר ויותר נפוצה.

נשים וגברים בגילאים מבוגרים נרשמים לחוגי שחייה הנקראים חוגי מאסטרס כדי לשחות באופן רציף ובמסגרת מסודרת ועל מנת שיוכלו  לקבל פידבק ממדריך מקצועי בכל עת שיחפצו. כמה מילים על הקונסטלציה שבה מתקיימים חוגי המאסטרס למבוגרים ועל הסיבות שהפכו את שחיית המאסטרס לנפוצה במאמר זה.

מהי שחיית מאסטרס?

שחיית מאסטרס נועדה עבור מבוגרים שאימצו את השחייה כספורט האידיאלי עבורם או עבור כאלה שיודעים לשחות, אך מעוניינים להתחיל לשחות במסגרת קבוצתית מסודרת ובהדרכת מדריך מוסמך.

שחיית מאסטרס מתקיימת בין פעמיים לשלוש בשבוע ובמסגרתה נלמדים ארבעת סגנונות השחייה המרכזיים. חוגי המאסטרס מתאימים לכל רמות השחייה וניתן למצוא בהם מבוגרים שזה עתה התחילו לשחות וכאלה שמתאמנים כבר כמה שנים. המכנה המשותף ההתחלתי של כול המשתתפים בחוג זה הוא כי הם רכשו זה מכבר את מיומנות השחייה.

מהן הסיבות לכך ששחיית מאסטרס הפכה לאחרונה לכה פופולארית?

חוגי שחיית המאסטרס הפכו מבוקשים יותר ביחס ישר לפופולאריות שלה זוכה הפעילות הגופנית בכלל.

כיום, הקשר בין איכות חיים לשמירה על כושר גופני ידוע וברור לכולם, ולכן ניתן להבחין ביותר ויותר מבוגרים שהתחילו לבצע פעילות גופנית באופן קבוע. מאחר ששחייה היא אחת מפעילויות הספורט הנחשבות ליעילות ולבריאות ביותר, יותר ויותר מבוגרים בחרו בה כספורט המועדף עליהם.

במקביל לכך, מאחר שהשחייה מתבצעת במים, הנחשבים לסביבה מאוד רגועה ונינוחה, חווית השחייה בבריכה מהווה עבור השוחים בחוגי המאסטרס מקור לשלווה בתוך חיי העומס והלחץ שהם מנהלים.

העבודה סביב השעון והמחוייבויות המשפחתיות יוצרות על כתפיהם של מבוגרים רבים עומס רב וההשתתפות באימוני שחייה, שהם ספורט מרגיע שתורם לשחרור השרירים והנפש, מאפשרת להם להכניס קצת נחמה אל מציאות מטורפת במלוא מובן המילה. חוגי המאסטרס נחשבים גם ל"מקום מפלט" עבור מתאמנים בענפי ספורט אחרים שנפצעו ושהשחייה היא הדרך היחידה עבורם גם להמשיך לעשות ספורט וגם להבטיח כי לא ייפצעו שנית. מאחר שהשחייה מתקיימת במים, היא לא יוצרת לחץ מיותר על השרירים או המפרקים ועל כן לא טמון בה חשש להיווצרותם של שברי מאמץ, דלקות מפרקים ועוד.

להצטרף לחוג שחיית מאסטרס

אלו שתוך כדי קריאת שורות אלה שוקלים באופן רציני להצטרף לחוג מאסטרס למבוגרים יוכלו לפנות אל מרכז הספורט או אל פארק המים הקרוב לביתם ולהתעניין לגבי חוג מסוג זה.

גם אם פארק המים הקרוב לבית לא מציע חוג מאסטרס, קיימים קאנטרי קלאבים רבים אחרים ברחבי שבמסגרתם ניתן יהיה להירשם לחוג ולהתחיל לשחות

קראו כאן מידע נוסף על לימודי שחייה למבוגרים

דילוג לתוכן