בית הספר לשחיה הגדול בישראל

שחייה ככלי חינוכי

כיצד חוג שחייה משפר חוויות למידה שליליות אצל ילדים? האם לימוד שחייה עוזר בשיפור ההישגים של ילדים בלימודים?

בעידן המודרני ילדים רבים חווים קשיים בלימודים אשר לא פעם נובעים מיכולת ריכוז נמוכה. במקרים בהם הפרעות קשב וריכוז אינן מאובחנות, או לחלופין, אינן מטופלות, עלולה להיווצר אצל הילדים בעיית התנהגות כדרך להתמודד עם התסכול אותו הם חווים על בסיס יומיומי.

אך הפרעות קשב אינן הסיבה היחידה לקשיים בלימודים ומחסור בפעילות גופנית הרבה פעמים משחק גם הוא תפקיד מכריע בתחום זה. אם גם ילדיכם סובל מקשיים בלימודים, להלן בשורה משמחת עבורכם – מחקרים הוכיחו כי ישנו קשר ישיר בין לימוד שחייה לבין שינוי דפוסי התנהגות ושיפור ההישגים האישיים.

קצת סטטיסטיקה

מחקרים מוכיחים כי תלמידים פעילים מבחינה גופנית הינם בעלי הישגים גבוהים יותר בשיעור של כ- 30% מתלמידים אשר אינם פעילים ובוחרים להעביר את זמנם אל מול מסכים.

לפער הזה ישנה סיבה והיא העובדה, שפעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם למוח ומשפרת את יכולות הריכוז וההקשבה. אם נכניס לימוד שחייה לתוך המשוואה, הרי שלמים השפעות חיוביות על ילדים בעלי הפרעות קוגניטיביות או נפשיות.

השפעות המים והעמידה באתגרים שחוג שחייה מציב יתרמו להעלאת ביטחונו העצמי של כל ילד וכן ישפרו באופן ניכר את מצב רוחו.

איך לימוד שחייה משפיע על הישגים

ילדים עם קשיים בלימודים מפרשים את חווית הלמידה כחוויה שלילית היות ועבורם זוהי משימה כמעט בלתי אפשרית. לימוד שחייה מאפשר לילדים חווית לימוד חדשה בה הם נוחלים הצלחה, לעומת הכישלון אותו הם חווים על ספסל הלימודים.

בעזרת חוויות חיוביות הנאספות בזמן חוג שחייה, ילדים בעלי קשיים יוכלו להתמודד בצורה טובה יותר עם מצבים המצריכים למידה. על מנת שחוג שחייה יהיה אפקטיבי וישיג את המטרה הטיפולית, ישנה חשיבות רבה באימון של מדריך שחייה מוסמך, שיפשט את לימוד השחייה עבור הילד ויעשה כל שביכולתו על מנת שתהליך הלמידה יהיה מיטבי.

אצלנו ב – 2SWIM, מדריכים מוסמכים בעלי ניסיון רב שנים, ורובם ככולם בעלי גישה ייחודית לילדים ונוער.

לפרטים נוספים על חוגי השחייה שלנו צרו קשר בטלפון 054-7880545 או השאירו פרטיכם כאן ותהיו בטוחים כי הילדים שלכם בידיים הטובות ביותר.

דילוג לתוכן