בית הספר לשחיה הגדול בישראל

על הביקוש הגובר לחוגי שחייה, על המשחקים האולימפיים ועל כל מה שביניהם

הביקוש לשחייה הולך וגובר בשנים האחרונות ומוצא את ביטויו בכך שנשים, גברים, צעירים וילדים פוקדים את בריכות השחייה, בין אם במסגרת אישית, בין אם במסגרת חוג שחייה ובין אם במסגרת קבוצות שחייה למבוגרים. כיצד ניתן להסביר את ה"הצפה" שניכרת בבריכות השחייה בקאנטרי קלאבים ברחבי הארץ והאם לשחייה התחרותית יש קשר לכך? על כל במאמר זה.

 השחייה בריאה לגוף מבחינה רפואית ונפשית כאחד

 המודעות ליתרונותיה של השחייה נמצאת בשיאה והיא כנראה אחת מהסיבות שיכולות להסביר את גל השחיינים (הלא מקצועיים) ששוטף את בריכות השחיה ברחבי הארץ. השחייה אומנם איננה ספורט חדש וכבר ברומא העתיקה התקיימו תחרויות שחייה, אך בשנים האחרונות היא הפכה פופולארית מאוד בקרב שכבות מגוונות באוכלוסייה, שבוחרות דווקא בה כפעילות הספורטיבית המתאימה להם ביותר.

המודעות למעלותיה של השחייה גדלה ביחס ישר להתעוררותה של המודעות בנוגע לתועלתה של הפעילות הגופנית לבריאות. ככל שהידע האנושי הולך ומצטבר וככל שהעיסוק של החברה המערבית בספורט הולך וגובר, כך נחשפים יתרונותיה של השחייה בהשוואה לסוגי ספורט אחרים.

 השחייה מפעילה את כל מערכות הגוף בעת ובעונה אחת וקצת פחות מ-250 קבוצות שרירים.

היא מרגיעה את הגוף, משפרת את הגמישות, את הקואורדינציה ואת הנשימה ומגדילה את מסת השריר. מחקרים שבדקו את יתרונותיה הבריאותיים-רפואיים של השחייה אף מצאו, כי יכולה להיות לה השפעה חיובית על ערכי הסוכר והכולסטרול בדם. זאת ועוד, העוסקים בשחייה באופן קבוע ומסודר טוענים, כי הסביבה המימית שבה היא מתקיימת מאפשרת לשחרר את השרירים ואת הגוף ובכך היא מרגיעה את הנשמה ועושה טוב לנפש.

 שחייה באולימפיאדה- האם היא מהווה הסבר נוסף לביקוש של חוגי השחייה?

קשה לתת תשובה נחרצת לשאלה, בייחוד לאור העובדה כי אין בנמצא מחקרים שבחנו את הקשר בין העלייה בפופולאריות של חוגי השחייה לבין היותה של השחייה ספורט אולימפי שרבים צופים בו באדיקות.

יחד עם זאת, ניתן לשער כי השחייה באולימפיאדה לא בהכרח קשורה ל או מסבירה את האהדה ההולכת וגוברת שלה זוכים השחייה בכלל וחוגי השחייה בפרט. אילו קשר בין שני הפרמטרים הללו כן היה מתקיים, הרי שהוא יכול היה לשמש מסגרת הסברית לעלייה בקרנם של כל ענפי הספורט (ולא של השחייה בלבד), שהרי המשחקים האולימפיים הם אירוע ספורטיבי עולמי הכולל תחרויות ספורט מגוונות ורבות, כך שאם האולימפיאדה יוצרת ביקוש רב יותר לחוגי שחייה, אין סיבה שבמקביל היא לא תעלה גם את הביקוש לכל סוגי הספורט האחרים המשתתפים במסגרתה.

דילוג לתוכן