בית הספר לשחיה הגדול בישראל

ספורט לחיזוק הבטחון בקרב ילדים

בשנים האחרונות גוברת המודעות לחשיבותה של הפעילות הגופנית ולתרומה שיש לה לבריאות הגוף. ההתעסקות ההולכת וגוברת בספורט יצרה מצב שבו גם ילדים בגיל צעיר מאוד מגלים עניין בתחום ומפצירים בהוריהם שירשמו אותם לחדר הכושר, לחוג שחייה או לחוג אחר במסגרתו יוכלו לשפר את הכושר הגופני שלהם. אם אינכם בטוחים עד כמה פעילות גופנית היא חיובית עבור ילדיכם הצעירים- קראו את המאמר הבא.

 פעילות גופנית בגיל צעיר- יתרונות

 כיום ברור לכולנו, כי פעילות גופנית סדירה המתבצעת מספר פעמים בשבוע היא כלי לשמירה על הבריאות. פעילות גופנית מפחיתה את הסיכויים ללקות בהתקף לב, בסרטן, בשיתוק מוחי, בסוכרת ובדלדול העצמות.

כמו כן מסייעת הפעילות הגופנית בהורדת לחץ הדם ובהפחתת שכיחות התופעה של היווצרות אבנים בכיס המרה, היא מורידה את ריכוז השומנים בדם, מחזקת את המערכת החיסונית, מסייעת לשמור על משקל תקין ומאיצה את חילוף החומרים בגוף. על אף שהחששות מפני התופעות והמחלות המתוארות לעיל בדרך כלל מתעוררים בגילאים יותר מבוגרים כשהגוף כבר אינו מתפקד כגוף צעיר, כל זה לא אומר שהקפדה על פעילות גופנית בגילאים צעירים היא לא רצויה. למעשה, ככל שנקדים בביצוע הפעילות הגופנית, כך גופינו יהיה במצב פיזי טוב יותר ככל שנתבגר. מעבר לכך, אימון גופני סדיר יוכל לאפשר לילד לפתח דימוי גוף חיובי ולשפר את ביטחונו העצמי. במציאות שבה אלילי זוהר וכוכבים הוליוודיים הם שמכתיבים את אידיאל היופי, ילדים שהמראה החיצוני שלהם נע בין "סביר" ל"קצת פחות ממושלם" עלולים לפתח תסביכי גוף והערכה עצמית נמוכה. ביצוע סדיר של פעילות ספורטיבית שתחזק את הגוף של הילד ותשפר את עיצובו תתרום למידת הביטחון והנוחות שיחושו הילדים והנערים עם גופם. בהקשר זה כדאי לזכור, כי השמנת יתר היא תופעה שהופכת נפוצה יותר ויותר בקרב ילדים. צריכת המזון המהיר והז'אנק פוד שמאפיינת יותר ויותר את הרגלי התזונה של ילדים בעולם המערבי של ימינו, כמובן שאיננה מסייעת להפחית את מימדי התופעה.
על רקע זה, הרי שעידוד ילדים לעסוק בספורט מגיל צעיר כמוהו כתרופה מונעת להתפתחותה של בעיית השמנה, שבתורה כמובן תשפיע על הדימוי העצמי של הילד.

כיצד אוכל לעודד את הילד שלי לעסוק בפעילות ספורטיבית?

גם במידה והילד לא מגלה סימני התלהבות בכל מה שקשור לביצוע פעילות גופנית, קיימות דרכים לעודד אותו ליטול חלק בפעילויות שמפעילות את הגוף ויכולות לתרום לכושר הגופני. משחקי חוץ בכדור עם חברים, השתתפות בחוג ספורטיבי או יציאה לבילויים משפחתיים הסובבים סביב פעילות ספורטיבית מהנה לכל המשפחה- כל אלה הם דרכים לפתח בקרב הילד כבר מגיל צעיר את רמת הכושר הגופני שלו.
דילוג לתוכן