בית הספר לשחיה הגדול בישראל

מהו הגיל הנכון להתחיל לימודי שחייה?

הורים רבים מתחבטים בשאלת הגיל האידיאלי שבו רצוי כי ילדיהם יתחילו ללמוד שחייה.
יתרונות לימוד השחייה כבר ברורים כיום למרבית ההורים, אך סביב שאלת ה"גיל שבו רצוי להתחיל" עדיין שורר ערפל. מאמר זה נועד להסיר את אותו ערפל סביב שאלה חשובה זו ולסייע להורים להחליט מתי לשלוח את ילדיהם ללמוד לשחות.

 

הגיעו של הילד לגיל 5- הזמן האידיאלי להתחיל ללמוד שחייה

מרבית מדריכי ומאמני השחייה וודאי יסכימו פה אחד, כי גילאי 5 או 6 הם זמן אידיאלי עבור ילדים להתחיל לרכוש את כישורי השחייה. בגילאים אלה הקואורדינציה של הילד, היכולת המוטורית שלו, היכולת שלו להגיע לתיאום בין מערכת העצבים לבין מערכות השרירים השונות ורמת הריכוז והקשב שלו בשלות מספיק באופן שמאפשר לילד להתמודד עם הכישורים שמצריכה השחייה הן מבחינה מנטאלית והן מבחינה פיזית.
מעבר לכך, גילאי 5- 6 הם הגילאים בהם מרבית הילדים מתחילים ללמוד שחייה, ולכן סביר להניח שילד שמרבית חבריו מספרים לו בגן או בבית הספר שהם כבר לומדים לשחות, יביע גם הוא רצון ללמוד שחייה, גם אם יש לו פחד ממים וגם אם הוא לא מרגיש עדיין בטוח "לקפוץ" אל תוכם.
לצד האמור לעיל, ראוי לציין, כי
יש הטוענים, שאין גיל נכון שבו הילד צריך להתחיל ללמוד לשחות, וכי הזמן האידיאלי לעשות זאת הוא פשוט כאשר הילד יביע את הצורך להתחיל ללמוד שחייה. אם נשלח את הילד שלנו ללימודי שחייה בגיל 5, כי אנחנו בטוחים שכל מערכות גופו כבר בשלות דיין כדי לרכוש את מיומנות השחייה, אך למעשה הוא לא מוכן נפשית לכך וכלל לא מעניין אותו ללמוד לשחות- לימודי השחייה שלו לא יהיו יעילים והוא בטח שלא יפיק מהם את הרצוי. במילים אחרות, חשוב להיות גם קשוב לילד, לשמוע את רצונותיו ולהקשיב לצרכיו על מנת שלימודי השחייה ישיגו את מטרתם.

 

ללמוד לשחות- זה אף פעם לא מאוחר מידי

ילדים שלא נזדמן להם מסיבות כאלה ואחרות להתחיל ללמוד שחייה במועד המצויין, יוכלו כמובן לעשות זאת במועד מאוחר יותר. כיום, קיימות גם קבוצות לימוד שחייה למבוגרים, בהם משתתפים גם בני 30, 40 ו-50 שלא התאפשר להם קודם לכן לרכוש את מיומנויות השחייה ושחשוב להם לעשות זאת כיום בהיותם מבוגרים. בסופו של יום, גוף האדם בנוי לדעת לשחות ועל כן לא משנה באיזה גיל, הגוף שלנו בסופו של יום יסתגל לסביבה המימית ויצליח ללמוד כיצד לשחות בה.
דילוג לתוכן