בית הספר לשחיה הגדול בישראל

לימוד שחייה – תרגילים למתחילים

בעזרת התרגילים הפשוטים הבאים תוכלו להכין את ילדכם לקורס לימוד שחייה ואף ללמד אותו לשחות בעצמכם:

  1. הליכה עם הילד על קרקעית הבריכה.
  2. להוריד את הראש מתחת לפני המים. להתרומם, בלי לנגב את הפנים. כאשר מורידים את הראש, לא אוטמים את העיניים ואת האוזניים עם האצבעות.
  3. להיכנס למים, להשאיר את הראש מתחת לפני המים ל-5-10-15 שניות.
  4. להיכנס למים, לנשוף מתחת לפני המים. בסוף הנשימה להתרומם.
  5. לכפוף ברכיים מתחת לפני המים, לפקוח מעט את העיניים, לנסות להתבונן בעצם כלשהו (אבן, חול וכד') או ביד שלך. לנשוף. לקום. אפשר לנסות גם את הגרסה המתקדמת של התרגיל. תעמדו עם פנים לילד במרחק של 40-60 ס"מ. מתחת למים אחד מההורים מראה לילד מספר אצבעות מתחת לפני המים והילד צריך לגלות בכמה אצבעות מדובר. ניתן להשתמש גם בגרסאות אחרות של תרגיל זה.
  6. "מצוף". למלא כמה שיותר אוויר בריאות, להתכופף נמוך מתחת לפני המים, לכפל ברכיים ולאסוף אותן עם הידיים אל החזה, ראש מכופף בכיוון הברכיים. לשמור על תנוחה זו עד שהגוף צף מעל פני המים. לעמוד על הקרקעית, ליישר רגליים.
  7. "כוכב". למלא אוויר לריאות, לשקוע במים ע"י כיפוף קדימה (בערך עד מצב אופקי), לגעת בקרקעית עם הידיים. להרפות את הידיים והרגליים ולהמתין עד שהמים ידחפו את הגוף החוצה. לקום ע"י תנועת ידיים בכיוון הגוף. את שני התרגילים האחרונים (6 ו-7) ניתן לגוון ע"י משימות נוספות: לנשוף לתוך המים; במהלך התרגיל להשאיר עיניים פקוחות; לשנות תנוחה מ"מצוף" ל"כוכב" וכד'.
  8. להיכנס למים עד הצוואר, להטות את הגוף אחורה לנסות לשכב על פני המים. לפני התרגיל לשאוף נשימה עמוקה. לעתים קרובות, תרגיל זה לא מצליח מפעם ראשונה אצל כל הלומדים לשחות. בדרך כלל לא מצליחים מיד עקב מים אשר נכנסים לעיניים ולפה וכיפוף בלתי רצוני של רגליים.
  9. גלישה. לעמוד עם הפנים לשפת הבריכה, לשכב על המים עם הבטן, להוריד את ראש למים, לכופף רגל אחת ולהצמיד כף יד לדופן הבריכה. בתוך המים ליישר את הרגליים לפני הראש, לצרף את הרגל השנייה אל הרגל הראשונה, להידחף מדופן הבריכה ולגלוש על פני המים מספר מטרים עם רגליים ישרות וצמודות. אפשר לגוון את התרגיל: גלישה על הגב, גלישה עם סיבוב על הצד, עם סיבוב על הגב וכד'.

במקרה ולומדים שחייה באגם, נהר או ים, אפשר להידחף עם הרגליים מהקרקעית. מותר לגלוש רק במים רדודים (לדוגמא, במקביל לחוף). אסור לגלוש לכיוון מים עמוקים. 

דילוג לתוכן