בית הספר לשחיה הגדול בישראל

לימוד שחייה – תרגילים ללימוד שחיית חתירה

היום אנו מציעים לכם מספר תרגילים פשוטים ללימוד ילדיכם לשחות בסגנון חתירה. תוכלו לבצע בכל פעם תרגיל אחד או יותר, ולהתקדם בצורה הדרגתית במקביל לקורס שחייה ואחריו לשפר את סגנון השחייה של הילד.

1.    להתיישב במים רדודים (עומק של 10 עד 30 ס"מ), לבצע תנועות רגליים בסגנון חתירה.
2.    בשכיבה על המים, ידיים מחזיקות בדופן הבריכה, חוף או מצוף, לצבע ברגליים תנועות בסגנון חתירה.
3.    במים רדודים (עומק של 30 עד 40 ס"מ), לתמוך עם הידיים בקרקעית, למקם גוף ורגליים במצב אופקי, לבצע ברגליים תנועות בסגנון חתירה.
4.    גרסאות מגוונות לתרגילים קודמים: תוך עבודת רגליים בסגנון חתירה, "ללכת" עם הרגליים על קרקעית ולהתקדם כך. בעת נשיפה להכניס את הפנים למים, להחזיק את הפנים בתוך המים; לנשוף לתוך המים, כדי לקחת אוויר, לסובב את הראש לכיוון יד אחורית.
5.    הליכה מהירה עם גוף נוטה קדימה.
6.    הליכה עם גוף נוטה קדימה בשילוב תנועות ידיים בסגנון חתירה.
7.    גלישה על הבטן משולבת עם עבודת רגליים בסגנון חתירה. גלישה על הגב משולבת עם עבודת רגליים באותו סגנון שחייה. תחילת תנועת הגלישה תתבצע על ידי דחיפת דופן הבריכה עם הרגליים.
8.    שינון עבודת ידיים בסגנון חתירה: לעמוד במים בעומק של 80 עד 120 ס"מ, להטות את הגוף קדימה עד למצב אופקי כמעט, יד אחת נתמכת בברך, יד שנייה – עבודה בסגנון חתירה, עם הוצאת יד מעל המים. אפשר כמובן להחליף ידיים או לעבוד עם שתי ידיים בעמידה ובשלב מתקדם יותר לעבוד עם שתי ידיים ולהתקדם ע"י הליכה על קרקעית הבריכה.
9.    גלישה, עבודת רגליים בסגנון חתירה. לחתור עם הידיים פעם או פעמיים (ללא נשימה, פנים בתוך המים).
10.  שינון תנועות ידיים בשילוב נשימה (באותו סדר, כמו בתרגיל 8).
11.  שחיה בעזרת תנועות רגליים בלבד בסגנון חתירה, ידיים על קרש ציפה, גלגל הצלה, כדור וכד'.
12.  גלישה, עבודת רגליים בסגנון חתירה, לחתור עם הידיים פעם או פעמיים בשילוב נשימה (נשיפה לתוך המים).

בשלב מתקדם אפשר לנסות לשחות בסגנון חתירה מרחק של 10-15 מטר (ע"י הוצאת ידיים מהמים או ללא הוצאתן). יש לתת לילד לנסות לשחות פעמיים או שלוש. בין הניסיונות אפשר לגוון ולשלב תרגילים 7, 8, 9, 10, 11.

שחייה נעימה!

דילוג לתוכן