בית הספר לשחיה הגדול בישראל

לימוד שחייה לילדים- כמה דברים נפלאים שזה עושה להם

שחייה הפכה זה מכבר לספורט פופולארי בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. אם אתם מעוניינים לרשום את ילדיכם לחוג ספורטיבי ומתלבטים לגבי סוג הספורט המתאים להם ביותר, מאמר זה יציג בפניכם כמה מיתרונותיה של השחייה עבור ילדים, ברמה הפיזית והחברתית כאחד.

 על יתרונותיה של השחייה ומה שלימוד שחייה יכול לעשות לילדים

נפלאותיה של השחייה הן רבות והן יכולות לעשות טוב לילדים מכמה בחינות. מבחינת חוסנם הפיזי, הרי שלימוד שחייה ישפר את התפקוד של מערכות גופם השונות, יחזק את שריריהם, ישפר את סיבולת לב הריאה שלהם, את הקואורדינציה ואת יכולת הנשימה. ילד שיודע לשחות הוא ילד שיהיה בטוח יותר בעצמו בסביבה מימית ושיכולת ההישרדות שלו תהיה גבוהה יותר, זאת מכיוון שהוא יידע כיצד להתנהל במים ולא ייתקף חרדה וחוסר אונים במידה וייקלע לסיטואציה בה ייאלץ לתפקד במים.
עובדה זו כמובן תאפשר גם לכם כהורים להיות שקטים יותר עת תבלו עם הילדים בים או בבריכה, כיוון שתוכלו להיות בטוחים כי גם אם הילד ייעלם לרגע מעיניכם (מה שכמובן יכול לקרות כאשר מדובר בילדים) וימצא עצמו מסיבה כלשהיא בתוך המים, הוא לא יפרפר בתוכם בחוסר שליטה.
ילדים שלמדו לשחות לא יצטרכו להתמודד עם סיטואציות בהן כל חבריהם קפצו אל המים והם נותרו בחוץ מתבוננים בהם מכיוון שהם לא שולטים במיומנויות השחייה. במילים אחרות, לימוד שחייה, לצד יתרונותיו הפיזיים וההישרדותיים, יאפשר לילד להרגיש שייך, תחושה שהיא חשובה מאוד עבור הדימוי העצמי והביטחון שיפתחו הילדים. אם בתחושת שייכות עסקינן, לימודי שחייה לילדים יפתחו בפניהם אפשרות להכיר חברים חדשים, שאינם לומדים איתם בבית הספר, מה שירחיב את המעגל החברתי שלהם וייתן להם "גב" חברתי נוסף במידה וחייהם החברתיים בבית הספר אינם כה טובים.

 לימודי שחייה בעידן טכנולוגי

יתרון חשוב נוסף בלימודי שחייה לילדים, שהוא גם יתרון הטמון בהשתתפות של הילד בכל חוג שהוא, נעוץ בגיוון שחוג השחייה יכניס לחייהם. חייהם של הילדים בעידן הטכנולוגי של המאה ה-21 מתמצים בישיבה מול המחשב, ולימוד השחייה ייתן לילדים סיבה טובה לצאת מהבית ולהתנתק, ולו לזמן קצר, ממשחקי המחשב. זאת ועוד, ילדים שירצו להמשיך לעסוק בענף ספורטיבי זה גם לאחר שילמדו לשחות, יקטינו עוד יותר את משך הזמן שבו הורגלו לשבת מול מסך המחשב, עובדה שתעשה להם טוב, בהתחשב בעובדה שעולם המחשב הוא ווירטואלי והוא מנתק את הילדים מיכולות רבות שרצוי שירכשו בעולם הלא ווירטואלי.

דילוג לתוכן