בית הספר לשחיה הגדול בישראל

טכניקות לשיפור השחייה בסגנון חתירה

אתם שחיינים פעילים ושחייה היא הספורט המועדף עליכם, אך עדיין אינכם בטוחים מספיק בסגנון החתירה שלכם? מרגישים שבעת שחיית חתירה אינכם נמצאים בהרמוניה עם הגוף שלכם ורוצים לשפר את ביצועיכם בסגנון זה? להלן כמה טיפים לשיפור סגנון החתירה שיסייעו לכם ליהנות ולהרגיש טוב יותר בעת השחייה.

שחיית חתירה טובה יותר- כיצד לעשות את זה?

  • שחיית חתירה היא אומנם השפרצה ובעיטה עם הרגליים והידיים, אך יש לעשות זאת בצורה הנכונה ולא באופן מאולתר, אקראי וספונטני מידי.
  • התאמנו על ביצוע תנועות הרגליים שלכם. בשחיית חתירה ישנה חשיבות עליונה לתנועת הרגליים בציפה ובהתקדמות. ככל שתזמון תנועות הרגליים והקצב שלהן יהיו מדויקים יותר, כך שחיית החתירה שלכם תהיה יעילה יותר.
  • אם חשבתם שכוחן של הזרועות והתנופה שהן נותנות היא החשובה ביותר בסגנון חתירה- טעיתם. שחיית חתירה מבוססת בעיקר על גלגולו של האגן קדימה ולמטה בתנועה נכונה, כאשר הזרועות מצטרפות אל תנועת האגן.
  • גלגלו את הגוף (ולא רק את הצוואר) מצד אחד לצד שני באופן שלא ייצור לחץ על הצוואר, על הברכיים או על הגב. שחיית חתירה נכונה אמורה להוריד עומס מהחוליות באזורים אלו בגוף.
  • כאשר הדופק שלכם עדיין נמוך, נשמו כל שלוש תנועות ידיים ואילו כאשר קצב הדופק עולה, קחו נשימה כל שתי תנועות.
  • בשחיית חתירה כמו גם בשחייה בסגנונות אחרים רובינו נוטים לאמץ שרירים רבים שהפעלתם אינה נחוצה בעת השחייה. כדאי לשמור על רפיון שרירים כך שניתן יהיה לתעל את המאמץ רק לאותם שרירים שהפעלתם באמת נחוצה לשחייה.
  • על-פי העיקרון הפיזיקאלי Froude number העוסק ביחס הקיים בין כוח הגרביטציה לכוח האינרציה, ככל שמתגברת מהירות השחייה, כך גדלה ההתנגדות. על כן, נסו למתוח את הגוף ככל הניתן כאשר אתם שוחים בסגנון חתירה ושמרו על גוף כמה שיותר "ארוך" בקו פני המים. כך (בהנחה שיתר המשתנים: גובה, מהירות תנועת הגפיים ומשקל נותרים קבועים) תוכלו להשקיע קצת פחות אנרגיה ומאמץ כאשר אתם שוחים מהר יותר.

להצטרף לקבוצת שחייה

דרך נוספת לשפר שחיית חתירה בפרט ושחייה ביתר הסגנונות  בכלל היא להצטרף לקבוצת שחייה.

במסגרת קבוצה כזו ניתן לתרגל את סגנונות השחייה כמו גם את הכושר הגופני ולשמור על רצף אימונים לתקופת זמן ארוכה. יש הטוענים כי פעילות גופנית המתבצעת בקבוצה מסייעת גם כן להגברת המוטיבציה, כך שהצטרפות לקבוצת שחייה עשויה להיות פתרון טוב עבור אלה  שמתקשים "לגרור" את עצמם על הקאנטרי קלאב או אל מרכז הספורט הקרוב לבית

דילוג לתוכן