בית הספר לשחיה הגדול בישראל

אימוני שחייה כהכנה פיזית לצבא- כמה יתרונות מרכזיים

אימוני כושר קרבי אומנם הפכו לאמצעי הפופולארי ביותר עבור נערים להכין את גופם לקראת הפרק הצבאי בחייהם, אך זה לא אומר שזהו האמצעי היחיד.

לצד הביקוש שלו זוכים אימוני הכושר הקרבי, מושכים אימוני שחייה עוד ועוד צעירים תיכוניסטיים, שרוצים לשפר את הכושר הגופני לקראת האתגרים שיזמן להם שירותם הצבאי.

על היתרונות שבאימון שחייה כהכנה לצבא

אלו שרוצים להתקבל לתפקידים קרביים בצבא, נוהגים להצטרף לקבוצות הכנה לצבא שמטרתן היא לאמן את הצעירים כך שיוכלו לעמוד באתגרים ובמאמצים הגופניים שיידרשו מהם עת יתחילו את שירותם הצבאי ביחידות הקרביות. שיפור הכושר הגופני יכול להיעשות במגוון רב של דרכים, אחת מהן ואולי הטובה שבהן היא שחייה. שחייה היא ספורט שמפעיל את מספר המערכות הרב ביותר בגוף בהשוואה לסוגי ספורט אחרים והיא מסייעת לפתח את כל השרירים בגוף. בשל ה"נגיעה" שיש לשחייה בכל אחת ממערכות בגוף ומכיוון שהיא מאפשרת להן לפעול יחד בעת ובעונה אחת, היא נחשבת לספורט יעיל מאוד ואפקטיבי, בייחוד עבור אלה שרוצים לשפר את הכושר הגופני בזמן מוגבל.

מעבר לכך, נחשבת השחייה לספורט שהסיכוי שקיים בו להיפגע הוא הנמוך ביותר מבין כל סוגי הספורט. בסביבה מימית אין לחץ על המפרקים, ועל כן הסיכוי שהללו ייפגעו הוא נמוך בהרבה בהשוואה לענפי ספורט אחרים כמו ריצה או פעילות אירובית.

לבסוף, נחשבת השחייה כספורט מרגיע. תקופת ההכנה לצבא, שלעיתים נמשכת גם שנה ויותר, יכולה להיות מלחיצה מבחינה מנטאלית. המאמץ הגופני שיש להשקיע בכל אימון במקביל למחוייבויות האקדמיות ללימודים יכול ליצור עומס נפשי ולעורר תחושה של חוסר מנוחה. אל הקונטקסט הזה נכנסת השחייה, שהיא ספורט המסייע בשחרור מתחים ושיוצר תחושה נינוחה בקרב השחיינים. המים הם אלמנט מרגיע ומאחר שהשחייה מתקיימת בסביבה מיימית, הרי שיש בכך כדי להסביר את תחושת השלווה שהם יכולים להשרות במהלך אימון, גם אם האימון עצמו מעייף, מתיש ומצריך מאמצים רבים.

להתחיל להתאמן- זה פשוט וקל!

עוד כדאי לציין, כי ההרשמה לחוגי שחייה במסגרתם ניתן להתאמן בצורה מסודרת היא פשוטה מאוד וניתן לעשותה במרכזי הספורט או בקאנטרי קלאבים הקרובים לבית. בעלי המשמעת העצמית שאינם זקוקים למסגרת מקצועית כדי להתאמן באופן רציף יוכלו לבנות לעצמם תוכנית אימונים ופשוט להתחיל.

כיום, הישראלי הממוצע מנוי לקאנטרי קלאב ועל כן כל שיש לעשות הוא פשוט לנצל את המנוי שכבר קיים ולקפוץ לבריכה.

דילוג לתוכן