שיפור הכושר הגופני באמצעות אימוני שחייה

השחייה נחשבת לאחד מענפי הספורט הבריאים ביותר בעולם, ועל כן רבים כיום מעדיפים לשחות יותר מאשר להתאמן בחדר כושר. אלא שבדומה למה שקורה עם סוגים אחרים של פעילות גופנית, השמירה על שיגרת אימונית היא לא פשוטה ועומס המחויבויות היומיומיות מקשות על מציאת פנאי שניתן יהיה להקצותו לשחייה.

אימון שחייה- כיצד זה פותר את הבעיה?

על רקע המתואר לעיל הפכו אימוני שחייה לפתרון נפוץ עבור אלה ש"נופלים בין הכיסאות" כאשר אינם נמצאים במסגרת מסודרת ומתקשים להתמיד בשחייה בשיטת "עשה זאת בעצמך".

הצטרפות לקבוצת שחייה מאפשרת לכל מי שאימץ את השחייה כתחביב ורוצה אגב כך גם לשפר את יכולותיו הגופניות ולהתמיד באימונים באופן קבוע לשמור על מסגרת אימונים סדרתית ורצופה.

מעבר לתרומה שלהם להקפדה על פעילות גופנית באופן שגרתי, אימוני שחייה עשויים גם להעלות את המוטיבציה ולהגביר את הלהט לשחייה. השחייה לצד שחיינים נוספים מכניסה לאימון מימד תחרותי, שבתורו כמובן ממריץ, מעורר ומוסיף עוד עניין לשחייה עצמה, שפעמים רבות היא משעממת עבור אלו השוחים באופן עצמאי. במסגרת אימוני שחייה תיבנה למצטרף לקבוצה תוכנית אימונים, שמטרתה לשפר את מרכיבי הכושר הגופני (גמישות, קואורדינציה, סיבולת לב ריאה, יכולת נשימתית וכוח) ולשפר את הביצועים.

עם ההצטרפות  לאימוני השחייה יירשמו תוצאות הביצועים של כל מתאמן ועל בסיס תוצאות אלה תגובש תוכנית אימונים שמתאימה ליכולותיו של המתאמן ולכושר הגופני שלו. קיימים כמובן גם אימוני שחייה לא רק ל"חובבנים" שהשחייה עבורם היא בעיקר תחביב ואמצעי לשמור על הכושר הפיזי, אלא גם לטריאתלטים ולמאסטרסים שהם שחיינים ברמה גבוהה המשתתפים בתחרויות. אימונים אלו נחשבים לרציניים ול"סיזיפיים" יותר והם שונים באינטנסיביות שלהם מתוכניות אימונים המיועדות לשחיינים מתחילים.

אימון שחייה אישי

אלו שהערך המוסף החברתי והתחרותי שיש לאימוני שחייה קבוצתיים לא משנה להם יוכלו לבחור להירשם לאימון שחייה אישי. קונספט כזה של אימון קיים במרכזי ספורט רבים והוא מתאים לאלו שהשחייה הקבוצתית היא לא בדיוק כוס התה שלהם, והם מרגישים כי יוכלו להפיק יותר מאימון אישי מול מדריך.

מהותו של אימון שחייה אישי היא ללמד את המתאמן טכניקות שחייה וידע מקצועי שיאפשר לו לשחות נכון ובאופן בריא. העיקרון שעומד בבסיס אימוני השחייה האישיים הוא כי כל אחד זקוק לאימון על-פי יכולתו ובהתאם לצרכיו. על כן, אימון שחייה אישי יעוצב כך שהוא יתאים ליכולתו של המתאמן, לרמת השחייה שלו, למצבו הבריאותי, לגילו, ללוח הזמנים שלו וכו'.

מאמרים דומים באותו נושא

טיפים לשיפור סגנון השחייה

אתם שוחים באופן קבוע מזה כמה שנים ובא לכם לשפר את ביצועיכם? רוצים לשפר את סגנון השחייה לקראת תחרויות התריאטלון?

לקרוא בהרחבה

חוגי שחייה לילדים בקרית אונו

אם אתם מתכננים לעבור לקריית אונו ואם אתם חוששים שלא תוכלו למצוא חוג מתאים לילדים בעיר יחסית קטנה, שעד לפני כעשרים שנה עוד פעלה כמועצה מקומית, קראו את המאמר הבא וגלו כל מה שצריך על חוגי שחייה לילדים בקריית אונו ועל הסיבות שהופכות חוג כזה לאידיאלי עבור הילדים שלכם.

לקרוא בהרחבה