שחייה- הדרך המהירה להוריד את המשקל מהחגים

שחייה- הדרך המהירה להוריד את המשקל מהחגים 

החגים בפתח ולצד האושר שאופף אותנו לאור ימי החופשה הרבים שנופלים עלינו, החשש מאיך שניראה לאחר החגים מהדהד לנו כל הזמן בעורף. כפי שאין עשן בלי אש, כך אצלינו ביהדות, אין חג ללא "משתה" עמוס בכל טוב והאותות ניכרים עלינו בדרך כלל בתום החגים, בדמות כמה קילוגרמים שהתווספו על גופינו. למה שלא נתחיל כבר עכשיו, בעיצומם של החגים, לעבוד קצת יותר קשה כדי להשיל את אותם קילוגרמים מיותרים?

 על הקשר בין שחייה להורדת משקל

הקשר בין הפחתה במשקל לבין פעילות גופנית כבר ידוע ומוכר לכולנו. פעילות גופנית סדירה מסייעת להורדת רמות השומן בגוף, להגברת קצת חילוף החומרים ולשריפת קלוריות והתוצר של כל הפעולות הללו הוא הורדה במשקל. קיימים סוגים רבים של פעילויות ספורטיביות, אך השחייה נחשבת לאחד מסוגי הספורט הבריאים ביותר ועל כן כדאי לאמץ אותה כ"כלי מאבק" בקילוגרמים המיותרים.

מעבר לתרומתה להפחתת המשקל, השחייה היא ספורט שמפעיל את מספר קבוצת השרירים הרבות ביותר בגוף בעת האימון. אימון שחייה מפעיל בעת ובעונה אחת כמה מערכות בגוף וישו לו תרומה רבה לשיפור הקואורדינציה, הנשימה, היציבה וסיבולת לב הריאה. מעבר ליתרונותיה של השחייה לחוסן הפיזי של המתאמן, יש לה גם יתרונות נפשיים שראוי להתייחס אליהם.

עבור רובינו, התמדה בפעילות גופנית נחשבת כעול, כמעמסה וכנטל שלעיתים מוסיף לסיר הלחץ שרבים מאיתנו חיים בו. לצד המחוייבויות המשפחתיות והמקצועיות, רובינו מתקשים ליטול על עצמינו מחוייבות נוספת, גם אם בטווח הרחוק היא אמורה להיטיב עימנו. אלא שאימוני שחייה הם שונים מכל סוג אחר של ספורט מהבחינה של השלווה שהם משרים על המתאמן. השחייה מתבצעת במים, שלא ניתן להקל ראש באפקט המרגיע שיש להם וככזו, הרי שהיא מאפשרת למתאמן לשחרר את המתח שהצטבר בגופו במהלך השבוע ולהרפות. אימון ספורטיבי שמאפשר למתאמן להשתחרר במלוא מובן המילה ולהיכנס למצב תודעתי רגוע יותר הוא אימון שהציפייה לקראתו היא גבוהה ושהופך מנטל לחוויה מהנה.

החסרון המרכזי של השחייה

החסרון היחיד בספורט השחייה הוא התלות של המתאמן בבריכת השחייה, זאת לעומת סוגי ספורט אחרים כמו הליכה או ריצה, אותם יכול לבצע המתאמן בכל מקום שהוא מחוץ לבית.

אלא שמאחר שכיום קיימים מרכזי ספורט, פארקי מים וקאנטרי קלאבים כמעט בכל עיר, התלות שמפתח המתאמן בבריכת השחייה כדי לבצע את האימון הופכת לשולית. הבריכות נגישות ביותר לכל מי שחפץ לעשות בהן שימוש ובדרך כלל באמצעות הרשמה פשוטה ותשלום חודשי ניתן ליהנות מהבריכה כמעט בכל עת, גם בשבתות ובימי חג.

מאמרים דומים באותו נושא

הפרעות קשב ושחייה

הפרעות קשב וריכוז – איזו שיטת טיפול אלטרנטיבית קיימת בשביל להקל על הסובלים מהן? כיצד לימוד שחיה תורם לבעלי הפרעות קשב? האם חוג שחייה הנו יעיל בטיפול בהפרעות קשב אצל ילדים? למרבה הצער, הפרעת קשב וריכוז הינה תופעה אשר הופכת להיות שכיחה יותר ויותר בקרב ילדים בשנים האחרונות. אם בעבר ההתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז […]

לקרוא בהרחבה

לימוד שחייה – תרגילים ללימוד שחייה בסגנון חזה

אנו מציעים מספר תרגילים פשוטים אותם אתם, ההורים יכולים לבצע בבריכה ביחד עם הילד.התרגילים יכולים להיות חלק ממשחק, והם יסייעו לילדיכם בקורס לימוד שחייה וגם אחריו.

לקרוא בהרחבה