שגיאות סגנון נפוצות אצל שחיינים מתחילים

בעת לימוד טכניקת השחייה שחיינים מתחילים לעתים קרובות מבצעים את התנועות בצורה שגויה. לפעמים אפילו שחיינים מקצועיים מהווים דוגמא לסגנון תנועה שגוי, שלא מבטא את היכולות שלהם וגורם לירידה בהישגים שלהם. את השגיאות של המקצוענים ניתן לראות רק בעזרת ניתוח מדוקדק של התנועות שלהם והשפעתן על מהירות התנועה לא משמעותית מדי. לעומת זאת, שגיאות של שחיינים מתחילים ניתן לראות כבר במבט ראשון. שגיאות תנועה גסות גורמות להאטה משמעותית במהירות השחייה ובזבוז משאבי אנרגיה יקרים.

להלן מובאות שגיאות נפוצות אצל מי שרק התחיל ללמוד שחייה:

א.   מיקום ראש גבוה/ פנים מעל פני המים. זה גורם לתנוחת גוף לא נכונה ומקשה על הנשימה (בעת נשיפה המים יכולים להיכנס לפה).

ב.   לקיחת אויר מאוחרת. לקיחת אויר מתבצעת באמצע ובחצי השני של תנועת היד מעל המים. עם זאת תנודת הגוף מסביב לציר האורך גדלה וזה משפיע על עבודת רגליים.

ג.   לקיחת אויר לא מלאה. גורמת לצמצום אוורור ריאות, גורמת לחנק, מפריעה לשחיין להקפיד על נכונות תנועות השחייה וגורמת לו להגביר את הקצב ע"י צמצום אורך התנועה.

ד.   התחלת תנועה חותכת. השחיין מתחיל את התנועה מלמעלה למטה ברגע שידו נוגעת במים. זה מעייף אותו וגורם להחלשת החלק האמצעי (החלק החשוב) של התנועה.

ה.   חתירה מקוצרת. השחיין לא מסיים את חלקה השני של תנועת החתירה, הוא ממהר לבצע תנועות הכנה. שגיאה מסוג זה ניתן לראות אצל שחיינים אשר מטרתם הינה להגביר את הקצב והמהירות של התנועה. הגברת קצב השחייה על חשבון התקצרות אורך החתירה גורם לבזבוז של אנרגיה יקרה ויגרום להאטת מהירות התנועה.

ו.    תנועות זיגזג ע"י כף יד במהלך תנועת חתירה (מצד לצד).

ז.    מיקום אגן נמוך. זה גורם לכך שהרגליים בתנועה למטה נכנסות עמוק מדי וזה גורם להתנגדות מים גדולה יותר.

ח.   קימור מוגזם במותן. מגביר את התנגדות המים ומפריע לבצע בצורה נכונה את חציה השני של תנועת החתירה.

ט.   בתנועה מעל המים ידיים מכופפות מדי. זה גורם לתנודת גוף גדולה מדי.

י.    רגליים נשארות ישרות ומתוחות, זה גורם לעייפות מהירה של שרירי הרגליים. במקרה זה התקדמות תהיה מאד איטית.

יא.  תנועת רגליים מהברך ולא מהאגן. עבודת רגליים כזאת כמעט לא עוזרת לשחיין להתקדם במים.

יב.  תנודות הגוף מסביב לציר קדמי-אחורי. שגיאה זו גורמת לשינוי בכיוון תנועת השחיין. אם מסתכלים מלמעלה, הוא שוחה בזיגזג.

שגיאות פחות נפוצות הן תנודות גוף מוגזמות מסביב לציר האורך, חתירה ביד ישרה, חתירה עם אצבעות פשוטות לצדדים, חתירה ביד מכופפת מדי וכד'.

בעת לימוד שחייה כל שחיין מתחיל בדרך כלל עושה שגיאות. מטרת המאמן הינה ללמד את השחיין לבצע את התנועות בצורה נכונה.

מאמרים דומים באותו נושא

שחייה במהלך ההריון

את בהריון, סוחבת עלייך כמה קילוגרמים מיותרים, והדבר האחרון שיש לך חשק לעשות, זה להתחיל בפעילות גופנית. אבל בבריכה, או בים, את שוקלת רק עשירית ממשקלך על היבשה. פירוש הדבר שאת לא מתנדנדת מצד לצד בגלל הבטן הכבדה, ואת מרגישה לפתע קלילה וגמישה יותר. מה שיכול להיות פינוק אמתי. מה לאישה בהריון ולקורס שחייה? למען […]

לקרוא בהרחבה

טיפים לשיפור סגנון השחייה

אתם שוחים באופן קבוע מזה כמה שנים ובא לכם לשפר את ביצועיכם? רוצים לשפר את סגנון השחייה לקראת תחרויות התריאטלון?

לקרוא בהרחבה