פחד ממים – אמת או בדיה

בספרות מקצועית העוסקת ביסודות לימוד שחייה רווחת אמונה, כי על שחיין מתחיל, מבוגר או ילד, קודם כל ללמוד להתגבר על הרתיעה בפני המים בעזרת תרגילים מיוחדים.

באמצעות אמונה זו אנחנו נוטים לשייך לילדים פחדים שמתאימים יותר לאדם מבוגר שלא יודע לשחות.

תשאלו את ההורים או את הגננות והם יסכימו שרוב הילדים בגילאי הגן מאד נהנים להשתכשך ולשחק במים. מחקרים רבים העוסקים בלימודי שחייה בגיל צעיר (כל שנה נערכים מחקרים כאלה) גילו כי ממים נרתעים רק 2-3% מכל הילדים. אגב, התגובה השלילית אצלם קשורה בדרך כלל להרגשת אי-נוחות או אי-נעימות בזמן מקלחת. במקרים כאלה חשוב לנהוג בסבלנות ובזהירות רבה לנסות לאתר אמצעים, אשר יעזרו לילד להתגבר על פחדיו.

ילד או ילדה, שרוצים להיות שחיינים, קודם כל חייבים ללמוד לצוף על פני המים ולבצע תנועות שחייה. צירוף של שיפור כישורי תנועה במים ופיתוח סיבולת, כוח וזריזות הוא הבסיס להתקדמות.

חשוב מאוד כבר בהתחלה לשים לב להתאמה בין הטמעת תנועות שחייה לקצב ההתפתחות של כישורי התנועה של הילד.

לכן כדאי מאד להתחיל את לימוד השחייה מתרגול צלילה, קפיצות למים, גלישה והתקדמות על פני המים ונשימה נכונה.

מאמרים דומים באותו נושא

מאסטרס- הטרנד החדש

אם אתם מתלבטים לגבי הרשמה לקבוצה כזו כדרך לאמץ לעצמכם תחביב שבועי, קראו את המאמר שלהלן וגלו את היתרונות הטמונים בחוגי שחיית המאסטרס.

לקרוא בהרחבה

על חשיבותם של חוגי ספורט לילדים

הפעילות הגופנית הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי השגרה של רובינו. אנחנו מודעים כיום הרבה יותר מבעבר לקשר שבין פעילות גופנית ואורח חיים בריא יותר וערים יותר לתרומה שיש לה לטיפוח הגוף והנפש.

לקרוא בהרחבה