מדוע כדאי להתמיד באימוני שחייה?

אימוני שחייה הפכו ל"צעקה האחרונה" בכל מה שקשור לשמירה על הכושר הגופני.
חדרי הכושר אומנם ממשיכים להיות מבוקשים, אך במקביל לפופולאריות שלהם, ניתן להבחין בכך שיותר ויותר צעירים ומבוגרים כאחד פוקדים את בריכות השחייה בפארקי המים באופן קבוע.
מהו סוד קסמה של השחייה ומדוע הפכו אימוני שחייה ללהיט? על כך במאמר זה.

 

על היתרונות שבשחייה

אין ספק, כי בהשוואה לסוגי הספורט האחרים, שחייה היא משהו שונה.
מדובר בפעילות ספורטיבית שמתקיימת בסביבה מימית ועל כן יש בה אלמנט מרגיע שמשחרר את השרירים והופך את כל משך זמן האימון לחוויה שלווה ונינוחה יותר. אימון, לצד כל היתרונות שלו לגופו ולנפשו של המתאמן, מצריך מאמץ רב ולעיתים יוצר אף עומס נפשי על המתאמן, גם אם לא מדובר בספורטאי מקצועי. כאשר הפעילות הספורטיבית מתקיימת במים, שידועים כסביבה המאפשרת להתחבר למקומות עמוקים וטבעיים הנמצאים בכולנו, היא מהווה גורם שמאזן את הלחץ שמוטל על המתאמן ובכך הופכת לידידותית מאוד ולמזמינה.
מעבר לכך, קשה להתווכח על התרומה שיש לאימוני שחייה לגופו ולכושרו הפיזי של המתאמן. השחייה, יותר מפעילויות גופניות אחרות, מפעילה את כל חלקי הגוף ומאפשרת ללמעלה ממאתיים קבוצות שרירים לעבוד יחד במקביל. זהו ספורט שמשפר את הנשימה ואת שיווי המשקל, מפתח את הקואורדינציה ואת המוטוריקה  ומאפשר לגוף להשתחרר מרעלים באמצעות הוצאת דו תחמוצת הפחמן. כמו כן, השחייה נחשבת לפעילות שמתאימה כמעט לכל קהלי היעד. כך למשל, הסובלים מעודף משקל רואים בשחייה כספורט מזמין יותר עבורם מאחר שביבשה קשה להם מאוד "לסחוב" את עצמם ואילו בבריכה, המים לוקחים חלק בהחזקת גופם. שחייה מתאימה גם לבעלי מוגבלויות ולנכים ולכל אלו שהיו רגילים לבצע פעילות ספורטיבית ביבשה ונפצעו (דלקות בשרירים, במפרקים, בגידים ופציעות ספורט אחרות).

 

על הנזקים הפוטנציאליים שיש בשחייה במידה והאימון לא ייעשה באופן מבוקר

לצד יתרונותיה של השחייה רצוי לזכור, כי פעילות ספורטיבית מכל סוג שהוא יכולה להסב נזק לגופו של המתאמן אם לא יקפיד לבצע אותה נכון ובצורה מבוקרת. כל אלו שהחליטו ל"עשות הסבה" ולהתחיל באימוני שחייה במקום פעילויות גופניות אחרות שביצעו עד כה, ראוי כי ילמדו קצת על הנושא ויקבלו הכוונה מגורם מקצועי, הכוונה שתאפשר להם להיכנס לשגרת אימונים בריאה ונכונה וכזו שתמנע מראש מצב בו ייגרמו נזקים לגופם (נזקים שהם פועל יוצא של שחייה לא נכונה).

מאמרים דומים באותו נושא

טכניקות לשיפור השחייה בסגנון חתירה

אתם שחיינים פעילים ושחייה היא הספורט המועדף עליכם, אך עדיין אינכם בטוחים מספיק בסגנון החתירה שלכם? מרגישים שבעת שחיית חתירה אינכם נמצאים בהרמוניה עם הגוף שלכם ורוצים לשפר את ביצועיכם בסגנון זה? להלן כמה טיפים לשיפור סגנון החתירה שיסייעו לכם ליהנות ולהרגיש טוב יותר בעת השחייה.

לקרוא בהרחבה

מהו הגיל המומלץ לתחילת לימודי שחייה?

יוצאים לדרך!!! 2swim גאה להוציא לאור את הפוסטים השבועיים של צוות המומחים של בית הספר לשחייה המוביל בישראל. נעלה לדיון, נשתף ידע מקצועי ונסתכל על לימוד שחייה, חוגי שחייה, שיפור סגנון, שחיית מבוגרים בדרכים יצירתיות, חדשות וכאלו שייגרמו לכם להרגיש את המים עוברים דרך הפוסט. מוכנים???? ב – 2swim מקצועיות בלימוד שחייה מתחילה בידיעה נכונה […]

לקרוא בהרחבה