מדוע כדאי להתמיד באימוני שחייה?

אימוני שחייה הפכו ל"צעקה האחרונה" בכל מה שקשור לשמירה על הכושר הגופני.
חדרי הכושר אומנם ממשיכים להיות מבוקשים, אך במקביל לפופולאריות שלהם, ניתן להבחין בכך שיותר ויותר צעירים ומבוגרים כאחד פוקדים את בריכות השחייה בפארקי המים באופן קבוע.
מהו סוד קסמה של השחייה ומדוע הפכו אימוני שחייה ללהיט? על כך במאמר זה.

 

על היתרונות שבשחייה

אין ספק, כי בהשוואה לסוגי הספורט האחרים, שחייה היא משהו שונה.
מדובר בפעילות ספורטיבית שמתקיימת בסביבה מימית ועל כן יש בה אלמנט מרגיע שמשחרר את השרירים והופך את כל משך זמן האימון לחוויה שלווה ונינוחה יותר. אימון, לצד כל היתרונות שלו לגופו ולנפשו של המתאמן, מצריך מאמץ רב ולעיתים יוצר אף עומס נפשי על המתאמן, גם אם לא מדובר בספורטאי מקצועי. כאשר הפעילות הספורטיבית מתקיימת במים, שידועים כסביבה המאפשרת להתחבר למקומות עמוקים וטבעיים הנמצאים בכולנו, היא מהווה גורם שמאזן את הלחץ שמוטל על המתאמן ובכך הופכת לידידותית מאוד ולמזמינה.
מעבר לכך, קשה להתווכח על התרומה שיש לאימוני שחייה לגופו ולכושרו הפיזי של המתאמן. השחייה, יותר מפעילויות גופניות אחרות, מפעילה את כל חלקי הגוף ומאפשרת ללמעלה ממאתיים קבוצות שרירים לעבוד יחד במקביל. זהו ספורט שמשפר את הנשימה ואת שיווי המשקל, מפתח את הקואורדינציה ואת המוטוריקה  ומאפשר לגוף להשתחרר מרעלים באמצעות הוצאת דו תחמוצת הפחמן. כמו כן, השחייה נחשבת לפעילות שמתאימה כמעט לכל קהלי היעד. כך למשל, הסובלים מעודף משקל רואים בשחייה כספורט מזמין יותר עבורם מאחר שביבשה קשה להם מאוד "לסחוב" את עצמם ואילו בבריכה, המים לוקחים חלק בהחזקת גופם. שחייה מתאימה גם לבעלי מוגבלויות ולנכים ולכל אלו שהיו רגילים לבצע פעילות ספורטיבית ביבשה ונפצעו (דלקות בשרירים, במפרקים, בגידים ופציעות ספורט אחרות).

 

על הנזקים הפוטנציאליים שיש בשחייה במידה והאימון לא ייעשה באופן מבוקר

לצד יתרונותיה של השחייה רצוי לזכור, כי פעילות ספורטיבית מכל סוג שהוא יכולה להסב נזק לגופו של המתאמן אם לא יקפיד לבצע אותה נכון ובצורה מבוקרת. כל אלו שהחליטו ל"עשות הסבה" ולהתחיל באימוני שחייה במקום פעילויות גופניות אחרות שביצעו עד כה, ראוי כי ילמדו קצת על הנושא ויקבלו הכוונה מגורם מקצועי, הכוונה שתאפשר להם להיכנס לשגרת אימונים בריאה ונכונה וכזו שתמנע מראש מצב בו ייגרמו נזקים לגופם (נזקים שהם פועל יוצא של שחייה לא נכונה).

מאמרים דומים באותו נושא

על שחייה כדרך חיים – כי לפעמים הדרך הופכת להיות משהו אחר לגמרי

מיסי פרנקלין, אחת השחייניות המעוטרות בשחייה העולמית, הודיעה החודש כי היא מסיימת את קריירת השחייה שלה. אנחנו בצוות השחייה של 2swim לא יכולנו להישאר אדישים לנושא והחלטנו להקדיש לה כמה מילים ואת הפוסט השבועי. מיסי פרנקלין, כיום בת 24, מתנשאת לגובה של 188 ס"מ, ומכונה ע"י לא מעט שדרני ספורט כחייכנית של הבריכה,  הייתה רק […]

לקרוא בהרחבה

אימוני שחייה – למה זה טוב?

אם גם אתם החלטתם שהגיע הזמן להיכנס לכושר ואם אתם עדיין בשלבי חיפוש אחר הפעילות הספורטיבית המתאימה לכם ביותר, לפניכם כמה מהיתרונות הטמונים בשחייה, שעשויים לגרום לכם להתמכר לענף ספורטיבי זה…

לקרוא בהרחבה