כמה קלוריות שורפים בשחייה?

במקביל לעליית המודעות בנוגע לתרומתה של הפעילות הגופנית לבריאות, הפכו בריכות השחייה למתחם פופולארי מאוד עבור מי שהתחילו לאמץ את השחייה כפעילות הספורטיבית המועדפת עליהם.
 
אם גם אתם נמנים על אלו ששחייה היא "כוס התה" שלהם ואם גם אתם פוקדים את הקאנטרי קלאב כמה פעמים בשבוע כדי להיטיב עם הגוף, גלו כמה קלוריות אתם באמת שורפים במהלך האימון.

 

סופרים קלוריות: כמה אנרגיה שרפת במהלך האימון שלך?

התשובה לשאלה כמה קלוריות ניתן לשרוף באימון שחייה תלויה בסגנון השחייה העיקרי שבוצע במסגרת האימון. ישנם סגנונות שחייה ששורפים כמות רבה יותר של קלוריות לעומת אחרים ששורפים פחות וכמובן שמימדיו של המתאמן גם הם ישפיעו על מידת הקלוריות שהוא ישרוף.
באופן כללי ניתן לומר ניתן לומר, שבממוצע, ישרוף מתאמן כ-10 קלוריות בשעה לכל קילו ממשקל גופו. המשמעות היא שמתאמן שמשקלו עומד על 70 קילו ישרוף 700 קלוריות בשעה ואילו מתאמן צעיר יותר שמשקלו 40 קילו ישרוף 400 קלוריות בשעה. כאמור, ישנם הבדלים במידת השריפה של האנרגיה בין סוגי השחייה השונים. שחיית חתירה או חזה נחשבות לכאלה ששורפות פחות קלוריות בהשוואה לשחייה בסגנון גב או פרפר, אך ההבדלים בין הסגנונות מבחינת שריפת אנרגיה הם זניחים ביותר ומסתכמים בהפרש של 50 קלוריות לכל היותר. על אף שאימון שחייה שורף כמות לא מבוטלת של קלוריות, קיימים סוגי ספורט אחרים ששורפים כמות רבה יותר של קלוריות במסגרת האימון כמו למשל, ריצה ארוכה, שנחשבת לספורט ששורף את כמות הקלוריות הרבה ביותר.

 

יתרונותיה הנוספים של השחייה

לצד האמור לעיל חשוב לציין, כי בנוסף לערך שיש לשחייה בשריפת קלוריות ואנרגיה, היא טומנת גם יתרונות רבים נוספים מאחר שהיא מאפשרת להפעיל את מספר מערכות הגוף וקבוצות השרירים הרב ביותר במסגרת האימון. כך, פועלת השחייה על שיפור של מספר מערכות גופניות ויכולות פיזיות בעת ובעונה אחת ועל כן היא נחשבת כספורט מעצב ומחטב, שיש שיטענו שהוא הפעילות הספורטיבית האידיאלית והבריאה ביותר.
מעבר לכך, שחייה נחשבת לפעילות ספורטיבית בעלת פוטנציאל נזק מינימאלי מאחר שהיא מתבצעת במים. המים משתתפים בעול סחיבת גופו של השחיין, כך שלא הגוף בלבד צריך להחזיק את עצמו (מה שהופך להיות מאתגר מאוד עבור מתאמנים בעלי עודף משקל). לא רק זאת, אלא שהמים בהם מתבצע אימון שחייה מונעים שחיקה של המפרקים, סיכון שקיים בסוגי ספורט אחרים כמו ריצה או רכיבה על אופניים.

מאמרים דומים באותו נושא

אימוני שחייה כהכנה פיזית לצבא- כמה יתרונות מרכזיים

אימוני כושר קרבי אומנם הפכו לאמצעי הפופולארי ביותר עבור נערים להכין את גופם לקראת הפרק הצבאי בחייהם, אך זה לא אומר שזהו האמצעי היחיד.

לקרוא בהרחבה

קטנה קטנה, אבל הכי חשובה, המשקפת

לא פעם צוות המדריכים של 2Swim נשאל לגבי ציוד שחייה והחשיבות שלו. מהצד, זה נראה שלחוג השחייה אין הרבה ציוד ואין הרבה חשיבות למה באמת קונים. אז זהו, רצינו לנצל את השורות הקרובות להסביר כמה חשוב להשקיע ולשמור על ציוד השחייה. בפוסט הקרוב נדבר על המשקפת שהיא ההבדל בין שחייה מהנה ומוצלחת לשחייה שרק מחכים […]

לקרוא בהרחבה