טיפים לשיפור סגנון השחייה

אתם שוחים באופן קבוע מזה כמה שנים ובא לכם לשפר את ביצועיכם? רוצים לשפר את סגנון השחייה לקראת תחרויות התריאטלון?

בין אם על רקע מקצועי ובין אם על רקע חובבני- שיפור סגנון השחייה ייטיב עם גופכם ויבטיח כי תיהנו יותר מאימוני השחייה. לפניכם כמה טיפים לשיפור סגנון השחייה שיישומם יאפשר לכם להרגיש טוב יותר עם הביצועים שלכם.

שיפור סגנונות השחייה: כמה עצות מועילות וקלות ליישום

  • אם ברצונכם לשפר את שחיית החתירה שלכם, זכרו כי תנועות הרגליים שלכם בהתקדמות ובציפה יכריעו במידה רבה עד כמה טוב אתם שוחים בסגנון זה. לכן, חשוב לא להשפריץ עם הרגליים בצורה אקראית ולא מתוכננת, אלא להתאמן על קצב תנועות הרגליים ועל התזמון שלהן. כך, השחייה בסגנון חתירה תהיה יעילה, מקצועית יותר ואיכותית יותר.
  • פרפר הוא סגנון השחייה הקשה ביותר, בעיקר מכיוון שהוא מצריך תיאום רב בין כל חלקי הגוף.
    ייתכן והעבודה על שיפור סגנון זה תיקח זמן רב יותר משיפור יתר הסגנונות. היו סבלניים וגלו אורך רוח. כמו כן, כדאי להיכנס עמוק עם התנועה ולא לאפשר למרפקים ליפול מתחת למים ומעליהם. כאשר אתם בועטים, וודאו כי הבעיטה נעשית מהירכיים, כלומר מהרגל העליונה ולא מהקרסול, היינו מהרגל התחתונה.
  • שחיית חזה כוללת למעשה עבודת ידיים, עבודת רגליים ועבודה על תזמון השאיפה. על מנת לשפר את הסגנון רצוי לתרגל בנפרד את עבודת הרגליים ואת עבודת הידיים. אל תשכחו, כי על הרגליים להיות מתוחות בזמן שהידיים עובדות ואילו כאשר תורן של הרגליים לעבוד, על הידיים להישאר מתוחות לפנים.
  • לא משנה באיזה סגנון אתם שוחים, במהלך השחייה, כדאי לשמור על ריפיון שרירים על מנת להשקיע מאמץ רק בשרירים שההפעלה שלהם בעת השחייה היא באמת נחוצה. לשחיינים רבים יש נטייה להפעיל שרירים רבים שאין צורך לאמצם, מה שגורם להם להתעייף מהר יותר.

לשפר את סגנון השחייה באמצעות קורס מקצועי

אם לא מתאים לכם להתמודד עם המשימה בכוחות עצמכם תוכלו תמיד להירשם לקורס שחייה מתקדם שנועד לסייע לכם לשפר את סגנון השחייה. קיימים לא מעט בתי ספר לשחייה ברחבי הארץ ומרכזי ספורט שמציעים שיעורי שחייה לסוגיהם השונים, כך שקל מאוד למצוא מסגרת מסודרת שבה ניתן יהיה לעבוד באופן מקצועי עם מדריכים מוסמכים על שיפור סגנון השחייה. בוגרי קורסים כאלה מספרים, כי התרגול הקבוע וכל הכלים שקיבלו במסגרת הקורס אפשרו להם לא רק לשפר את סגנון השחייה, אלא גם לחוות חוויית שחייה שונה לחלוטין מזו שחוו עד כה, כזו שהיא עוצמתית ומהנה יותר.

מאמרים דומים באותו נושא

מיתוסים ו"סיפורי סבתא" לגבי שחייה בחורף

כאשר גל קור וחורף פוקד את מדינת ישראל בתקופה האחרונה,  אנחנו יוצאים לקרוא תיגר על הנושא החם (או הקר…) של שחייה בחורף.  צוות המאמנים של 2swim מכיר את הנושא מקרוב: קצת גשם, קצת קר, הנוכחות בקבוצות קטנה והביקוש לשיעורי השחייה יורד. האמונה השוררת אצל מרבית ההורים היא שבימים בהם קר ויורד גשם, המעבר מלבוש חם […]

לקרוא בהרחבה

אימוני שחייה כהכנה פיזית לצבא- כמה יתרונות מרכזיים

אימוני כושר קרבי אומנם הפכו לאמצעי הפופולארי ביותר עבור נערים להכין את גופם לקראת הפרק הצבאי בחייהם, אך זה לא אומר שזהו האמצעי היחיד.

לקרוא בהרחבה