אימוני שחייה לטריאתלון- כמה טיפים לאימון שחייה יעיל

עונת הטריאתלון בפתח ואין זמן טוב מכך להתחיל להיכנס למשטר אימונים כדי להתכונן כראוי לקראת התחרות. אם אתם טריאתלטים מתחילים וחסרי ניסיון קבלו כמה טיפים ועצות לאימוני השחייה הראשונים שלכם.

 טיפים לאימוני שחייה אפקטיביים ומוצלחים לקראת הטריאתלון

  1. כולנו יודעים שחימום לקראת פעילות גופנית הוא חשוב, אך בכל זאת פעמים רבות אנחנו "מחפפים" ולא מקדישים לחימום את הזמן הראוי לו. החימום הוא חשוב לא רק מבחינה פיזית, כדי לאפשר לגוף שלנו להיכנס בהדרגה למצב של מאמץ, אלא גם מבחינה נפשית. חימום מאפשר לנו לעבור ממצב תודעתי של מנוחה למצב תודעתי של מאמץ תחרותי, שמצריך מאיתנו אנרגיה ומשאבים על מנת לעמוד בתוצאות. חימום ראוי שאמור לפתוח אימוני שחייה לטריאתלון צריך לכלול כמה מקצי שחייה לטווחים קצרים עם הפסקות של כ-15 שניות ביניהם. כך למשל, תוכלו לשחות 80 מטרים בסגנון חתירה, לקחת הפסקה של 15 שניות, לחזור לשחות באותו סגנון 50 מטרים, לקחת הפסקה ולסיים את החימום בשחייה של 25 מטרים.
  2. תוכנית אימונים יעילה לקראת הטריאתלון אמורה לכלול תרגילי סגנון על מנת לשפר את האיזון הכללי במים. כדי לקבל פידבק לגבי טכניקת השחייה ניתן להתייעץ עם מדריך שחייה שיעיר הערות וייתן טיפים לשיפור הסגנונות השונים.
  3. מאחר שהמשחים בתחרויות הטריאתלון הם במים פתוחים, האימונים לקראת התחרות צריכים לכלול גם תרגול של שמירה על כיוון השחייה. כדי להתאמן בשמירת הכיוון ניתן לשחות קרוב לחבל או לחילופין להשתמש בכפות רגליו של השחיין שלפניכם כדי שישמשו כמצפן.
  4. השחייה בטריאתלון אמורה להיות מעוטת מאמץ, כדי להשאיר מספיק אנרגיה לשני סוגי הספורט הנוספים- ריצה ורכיבה. זכרו זאת תוך כדי האימון ושימו דגש פחות על מהירות השחייה שלכם ויותר על הפעלה יעילה של הגוף במים. נסו אם כן לשחות בדופק נמוך יותר ובפחות מאמץ.

אימוני שחייה לקראת הטריאתלון במסגרת מסודרת ותוך קבלת הכוונה מקצועית 

עבור מתחרים רבים, השחייה היא החלק המאתגר והקשה ביותר בטריאתלון, בשל ההשפעה שיש  למאמץ שהושקע בשחייה על התפקוד ביתר ענפי הספורט שמרכיבים את התחרות. ככל שהאימונים לקראת הטריאתלון יהיו רבים יותר ואפקטיביים יותר, כך הסיכויים גבוהים יותר שהמתאמן יעבור בהצלחה רבה יותר את חויית השחייה "בזמן אמת". לפיכך, רצוי להתייחס ברצינות אל אימוני השחייה ורצוי אף לשקול לקיימם במסגרת מקצועית ומסודרת כדי שניתן יהיה לקבל הכוונה והדרכה מגורם מקצועי, שיידע כיצד לצייד את המתאמן בעצות חכמות לגבי אופן חלוקת האנרגיה בין חלקי התחרות השונים ושיוכל לסייע לו לייעל באופן מקסימאלי את סגנון השחייה שלו.

מאמרים דומים באותו נושא

פחד ממים – אמת או בדיה

ילד או ילדה, שרוצים להיות שחיינים, קודם כל חייבים ללמוד לצוף על פני המים ולבצע תנועות שחייה. צירוף של שיפור כישורי תנועה במים ופיתוח סיבולת, כוח וזריזות הוא הבסיס להתקדמות.

לקרוא בהרחבה

טכניקות לשיפור השחייה בסגנון חתירה

אתם שחיינים פעילים ושחייה היא הספורט המועדף עליכם, אך עדיין אינכם בטוחים מספיק בסגנון החתירה שלכם? מרגישים שבעת שחיית חתירה אינכם נמצאים בהרמוניה עם הגוף שלכם ורוצים לשפר את ביצועיכם בסגנון זה? להלן כמה טיפים לשיפור סגנון החתירה שיסייעו לכם ליהנות ולהרגיש טוב יותר בעת השחייה.

לקרוא בהרחבה