בית הספר לשחיה הגדול בישראל

חשיבות שחיית חתירה

מדוע שחייה היא פעילות ספורטיבית כל כך חשובה? מהם סגנונות השחייה הפופולריים ביותר? איזה סגנון שחייה יותר מועיל לבריאות – שחיית חזה או שחיית חתירה?

אחד מענפי הספורט שמתעלה מעל פני האחרים הוא ענף השחייה. השחייה מועילה לגוף בדרכים רבות ולה סגנונות שונים כאשר הפופולריים ביניהם הם שחיית חתירה ושחיית חזה. מה ההבדל בין שני הסגנונות השונים? להלן כל הפרטים.

חזה מול חתירה – תחרות שחייה

סגנון השחייה הראשון אותו אנו לומדים הוא שחיית חזה, מה שיצר את הרושם עבור אנשים רבים כי שחיית חזה הנה פשוטה לביצוע וכי יעילותה לגוף גבוהה באופן משמעותי. אך למעשה, ההיפך הוא הנכון, וסגנון השחייה הפופולרי הנו בין הקשים לביצוע.

הראש אשר פונה קדימה בעת השחייה יוצר חוסר איזון של הגוף בתוך המים, מה שהוביל רופאים ואורתופדים אל ההבנה, כי שחיית חתירה הנה הרבה יותר בריאה לגוף. לעומת סגנון חזה, בשחיית חתירה, הגוף נשאר מאוזן מעל פני המים ולכן לא נוצר עומס מיותר על הצוואר ועל הגב. מעבר לכך, תנועת הרגליים בשחיית חתירה הנה מהירכיים, מה שמקל על הברכיים ומאפשר תנועתיות קלילה במיוחד.

לימודי שחיית חתירה ב – 2SWIM

עם השנים הולכת וגוברת המודעות לעובדה ששחיית חתירה בריאה יותר לגוף. בנוסף, יתרונותיה הרבים של שחיית חתירה, הפכו אותה למועדפת ומומלצת לסובלים מבעיות גב וברכיים. יחד עם זאת, על מנת ששחיית חתירה תהיה אפקטיבית, חשוב לדייק בעת ביצועה, היות וטעויות טכניות בסגנון החתירה עלולות להאט את הקצב של השחיין ואף להקטין באופן משמעותי את כמות הבריכות אותן הוא יהיה מסוגל לשחות. לכן אם ברצונכם לשפר את סגנון השחייה שלכם וללמוד את טכניקת שחיית חתירה על בוריה – 2SWIM זהו המקום הנכון. ל 2SWIM חמישה סניפים מרכזיים בהם ניתן להירשם לחוגי שחייה, לחזק את הכושר הגופני ולשפר את ארבעת סגנונות השחייה, ביניהם גם שחיית חתירה.

להרשמה ולפרטים נוספים על חוגי שחיית חתירה של 2SWIM, צרו קשר אתנו עוד היום
בטלפון 054-7880545

דילוג לתוכן