בית הספר לשחיה הגדול בישראל

שחייה נכונה – שחייה בריאה יותר

הריצה גורמת לכם לנזקים בברכיים? ההליכה המהירה משעממת אתכם ואתם מרגישים שאתם לא מפעילים מספיק קבוצות שרירים במהלכה? אתם סובלים מבעיות צוואר, גפיים או גב ושחייה היא הספורט היחידי שאתם יכולים להתמיד בו על אף הכאבים? אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם השחייה, להלן כמה טיפים לשחייה נכונה שכדאי שתצטיידו בהם:

שחייה נכונה- כיצד לעשות את זה?

  • פרגנו לעצמכם ולגוף שלכם "זמן הסתגלות." עליכם להתרגל לא רק לפעילות גופנית שונה מזו אליה הייתם רגילים (ואם אתם נמנים על אלה שאף פעם לא עסקו בפעילות גופנית, עליכם להתרגל לשינוי גם כן), אלא גם לשהות במים למעלה מחצי שעה. נשמע אומנם "עסק" די פשוט, אך הכלור, הטמפרטורה של המים בבריכה והמים שנכנסים אל תוך הפה לעיתים ללא שליטה עלולים לגרום לאלה שאינם מורגלים בכך לשקול מחדש את כל הרעיון. אל תרימו ידיים כל כך מהר ותנו עצמכם להתרגל לעניין החדש הזה.
  • רצוי לא לאכול ארוחה כבדה בשעתיים או בשלוש שעות שלפני תחילת האימון. הזנת הגוף בפחמימות בסמוך למועד האימון רק תכביד עליו ותקשה עליכם "להיות במיטבכם".
  • בחרו את סגנון השחייה המתאים לכם. פרפר, חזה, גב וחתירה הם ארבעת סגנונות השחייה העיקריים, וכל אחד מהם מפעיל קבוצת שרירים קצת שונה. על משקל "כול אחד לפני יכולתו וכל אחד על-פי צרכיו"- אמצו את סגנון השחייה שאתם שולטים בו באופן המיטבי ושאתם מרגישים איתו הכי בנוח.
  • כנהוג לפני ביצוע של כל פעילות גופנית, הקפידו לעשות מתיחות במשך כחמש דקות כדי לחמם את השרירים ולהכין אותם לקראת האימון. הקפדה על חימום לפני ביצוע של פעילות ספורטיבית מסייעת במניעת פציעות ובמיצוי ההישגים במהלך האימון.

עצבו לעצמכם מסגרת אימונים מסודרת. הקציבו זמן לשחייה והגדירו כמה בריכות אתם מצפים לסיים במסגרת זמן זה. כך תוכלו לדעת עד כמה להעלות את עוצמת האימון ותוכלו לשפר את הכושר הגופני בהדרגה. כדי לדעת מהו מרחק השחייה המתאים לכם, כנסו לבריכה והתחילו לשחות לאורכה  מבלי לעצור, עד שלא תוכלו יותר להמשיך. כעת, הכפילו את מספר הבריכות שעשיתם בארבע וקבלו את מספר הבריכות שתוכלו להציב לעצמכם כמטרה ריאלית לאימונים הראשונים.

שחייה נכונה היא שחייה רגועה

חשוב לא פחות שתנסו להתרכז בגוף שלכם ולהיות נינוחים ורגועים. על אף שרובינו מבצעים פעילות גופנית מתוך חובה, בחירה בסוג הפעילות המתאים לנו מאפשרת לנו גם ליהנות ממנה ולתת לנפש שלנו קצת מנוחה.

קראו כאן עוד מידע על לימודי שחייה למבוגרים

דילוג לתוכן