בית הספר לשחיה הגדול בישראל

על חשיבותם של חוגי ספורט לילדים

הפעילות הגופנית הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי השגרה של רובינו. אנחנו מודעים כיום הרבה יותר מבעבר לקשר שבין פעילות גופנית ואורח חיים בריא יותר וערים יותר לתרומה שיש לה לטיפוח הגוף והנפש.

בתוך כך הפכו בשנים האחרונות חוגי ספורט לילדים למבוקשים לא פחות מחוגי יצירה, אומנות, ריקוד, תיאטרון או מוזיקה. כמה מילים על חוגי ספורט לילדים במאמר הבא.

 על קייטנת שחייה, תנועה לגיל הרך ומה שביניהם

עם חשיבותם של חוגים להתפתחותם של הילדים שלנו קשה להתווכח. בעידן המחשב והאינטרנט חוגים הם דרך מצוינת לאפשר לילד להתנתק ממסך המחשב ולו לשעה קלה, לפתח אינטראקציה עם חברים מחוץ לשעות בית הספר, לפתח את כישוריו ולבטא את עצמו. תפקידם של החוגים הופך משמעותי עוד יותר עבור ילדים שהמסגרת הבית ספרית היא לא המקום האידיאלי עבורם מבחינה זו, שהם לא מצליחים להביא לידי ביטוי את תחומי החוזק שלהם בבית הספר. מעבר ליתרונות המצוינים לעיל, חוגי ספורט לילדים טומנים בחובם מימד נוסף והוא שיפור המיומנויות הגופניות של הילדים, שבתורה כמובן משפיע לטובה על בריאותם ועשויה למנוע מחלות.

דוגמא לחוג ספורט לילדים היא למשל תנועה לגיל הרך. בחוג כזה יכולים הילדים לקפוץ, לטפס, להתגלגל ולהניע את גופם באופן שמפתח מרכיבים שונים של כושר גופני כמו זריזות, גמישות, מהירות ועוד.

שחייה היא דוגמא נוספת לחוג ספורט שילדים רבים מבקשים להירשם אליו. בין אם זוהי השהות מתחת למים שמרגישה לילדים רבים קצת כמו "חיים בעולם אחר" או בין אם אלו מיומנויות החתירה והציפה שילדים נהנים לרכוש- חוגי שחייה הם עוד דרך עבור הילדים לשפר את יכולותיהם הגופניות ואגב כך גם ליהנות ולנקות את הראש. בשל החיבה שילדים רבים רוכשים לתחום השחייה, הורים רבים רושמים את ילדיהם במהלך הקיץ למסגרת המכונה קייטנת שחיה. קייטנת שחיה מאפשרת לילדים לטבול בבריכה מידי יום, לשפר סגנונות שחייה וליהנות מפעילויות ייחודיות במים. קייטנת שחייה וחוג תנועה לגיל הרך הם רק חלק קטן ממגוון רחב של חוגים ופעילויות ספורט לילדים. התעמלות קרקע, טיפוס קירות, חוגי ספורט תחרותיים לילדים, כדורגל לבנים או לבנות, כדורסל או כדורעף- כיום מבחר חוגי הספורט שמוצעים במסגרת מתנ"סים או מרכזים קהילתיים הוא מגוון ועצום וכל ילד יכול לבחור את החוג שמתאים לו ושמתיישב עם העדפותיו.

 פעילות ספורטיבית לילדים לשיפור הביטחון העצמי

מעבר לתרומה המשמעותית שיש לחוגי הספורט לבריאות גופם ונפשם של ילדינו, יש בהם גם כדי להשפיע על ביטחונם העצמי, וכפועל יוצא מכך גם על היחסים החברתיים שהם מפתחים עם סביבתם. ילד שמבצע פעילות גופנית הוא ילד שגופו חזק יותר, ומאחר שהיותם של הגוף והנפש קשורים זה בזה באופן בלתי ניתן להתרה, הרי שילד חזק יותר שמרגיש טוב עם גופו הוא גם ילד שהנפש שלו בריאה יותר ושיש לו ביטחון רב יותר כאשר הוא בא במגע עם הסובבים אותו.

דילוג לתוכן