בית הספר לשחיה הגדול בישראל

לימוד שחייה – תרגילים ללימוד שחייה בסגנון חזה

אנו מציעים מספר תרגילים פשוטים אותם אתם, ההורים יכולים לבצע בבריכה ביחד עם הילד.התרגילים יכולים להיות חלק ממשחק, והם יסייעו לילדיכם בקורס לימוד שחייה וגם אחריו.
האביזרים הנדרשים לביצוע התרגילים נמצאים בבריכה, גשו לאחד המדריכים ותוכלו לקבל אותם לצורך ביצוע התרגילים.

1.     להתיישב במים רדודים (עומק של 20 עד 40 ס"מ), להטות גב אחורה. לקחת ידיים לאחור, לתמוך בכפות ידיים בדופן הבריכה. להצמיד רגליים, להרפות וליישר מתחת למים. לבצע תנועות רגליים בסגנון חזה בנפרד. לספירה "אחת" – ללא תנועה, לספירה "שתיים" – לכופף ולפתוח רגליים, לקרב כפות רגליים לאגן, "ו" – אצבעות רגליים לצדדים, "שלוש" – לדחוף, "ארבע" – הפסקה. לפני שעושים את התרגיל במים אפשר להתאמן עליו על שפת הבריכה "על יבש".
2.     לבצע את התנועות של התרגיל הקודם ללא הפסקה, לא לעצור אחרי "שתיים" ו-"ו".
3.     לבצע את התרגיל הראשון ("על יבש/רטוב") במצב של שכיבה על הבטן, להחזיק עם הידיים בדופן הבריכה או בחפץ אחר. אפשר להיעזר בחגורה ציפה.
4.     להיכנס למים עד המותן, לעמוד על רגל אחת ולבצע תנועות, כפי שמפורט בתרגיל 1, קודם עם רגל אחת, אח"כ עם השנייה. אחרי קירוב העקב לאגן והנעת אצבעות הרגל הצידה, לתפוס את האצבעות של הרגל עם אותה יד ולהחזיק בתחילת יישור הרגל.
5.     לשחות בעזרת עבודת רגליים בלבד, לשים את הידיים על קרש שחייה.
6.     לעמוד ליד שפת הבריכה, להתחיל גלישה אחרי דחיפת הדופן עם הרגליים ולבצע מספר תנועות רגליים. לחזור על התרגיל מספר פעמים.
7.     לעמוד במים רדודים (100-120 ס"מ), להתכופף קדימה עד למצב כמעט אופקי, להכניס כתפיים לתוך המים. לבצע תנועות ידיים בסגנון חזה. בהתחלה להקפיד לבצע לפי הספירה: "אחת" – חתירת ידיים, "שתיים", "ו", "שלוש" – תנועות הכנה. גרסה נוספת לתרגיל זה: לבצע תנועות ידיים ולהתקדם בתוך המים ע"י הליכה על הקרקעית.
8.     לבצע את תרגיל 7 תוך שילוב של תנועות ידיים ונשימה. "אחת" – להרים את הראש ולקחת אויר, "שתיים" – להוריד, "שלוש" ו-"ארבע" – לנשוף.
9.     לעמוד ליד שפת הבריכה, להתחיל גלישה אחרי דחיפת הדופן עם הרגליים ולבצע תנועת ידיים אחת או שתיים. לחזור על התרגיל כמה פעמים.
10.   בעת גלישה להתחיל לעבוד עם ידיים ורגליים (ללא שילוב נשימה).
11.   אחרי שהילד יכול לעשות מספר תנועות ידיים ורגליים – תתנו לו לשחות בסגנון חזה מרחק של 10-15 מטרים.
12.   תרגיל מתקדם: לשחות בסגנון חזה 20-30 מטרים עם חגורת ציפה.
13.   כתרגיל מתקדם נוסף ללימוד שחייה בסגנון חזה אפשר להמליץ על שחייה בעזרת תנועות רגליים בלבד על הגב (ניתן לשלב את הידיים מעל הראש בצורת חץ או להחזיק קרש).

לימוד שחייה מהנה!

דילוג לתוכן