בית הספר לשחיה הגדול בישראל

אימוני שחייה – למה זה טוב?

ישנן סיבות רבות לכך שהשחייה הייתה ונשארה ספורט חביב על הבריות עוד מאז ימי היוונים.

אם גם אתם החלטתם שהגיע הזמן להיכנס לכושר ואם אתם עדיין בשלבי חיפוש אחר הפעילות הספורטיבית המתאימה לכם ביותר, לפניכם כמה מהיתרונות הטמונים בשחייה, שעשויים לגרום לכם להתמכר לענף ספורטיבי זה, ראו הוזהרתם!

על יתרונותיהם של אימוני השחייה

מבין כל ענפי הספורט, השחייה נחשבת לאחד מסוגי הספורט הבריאים ביותר, בשל העובדה שאימון שחייה מפעיל את מספר קבוצות השרירים הרבות ביותר בגוף בהשוואה לסוגי ספורט אחרים ומאחר שהוא מאפשר למערכות גוף רבות לעבוד במקביל. למעשה, במסגרת אימון שחייה פועלים כמעט כל השרירים בגוף, החל מהשריר התלת ראש, כלה בשריר הארבע ראשי ועד שרירי כף הרגל, שרירי הטרפז ועוד.

כך למעשה, אימוני שחייה על בסיס קבוע תורמים במידה רבה לא רק לחוסן הפיזי כי אם גם לעיצוב וחיטוב הגוף. מעבר לכך, מאחר שהשחייה מתקיימת במים, הרי שהיא נחשבת לפעילות ספורטיבית בעלת סיכון מינימלי לפגיעות מסוג כאבי מפרקים או שחיקת סחוס, המוכרות כל כך בענפי ספורט אחרים. מאחר שהגוף מתחכך עם המים ולא עם משטח נוקשה, הרי ששחייה היא ידידותית יותר למפרקי הגוף. במישור הרגשי-נפשי, המים ידועים ככאלה שיש להם סגולות מרגיעות ולכן אימוני שחייה לא רק ייטיבו עם הגוף, אלא גם עם הנפש, בכך שהם יאפשרו לשחרר מתחים ולהרפות. כבדי המשקל ישמחו לדעת שהשחייה היא אחד מסוגי הספורט הידידותיים ביותר עבורם. כאמור, השחייה מתקיימת במים, שמשתתפים גם הם בנשיאת הגוף (לעומת פעילויות ספורט אחרות המתקיימות ביבשה) וכך העומס על הגב התחתון, על הברכיים ועל המפרקים הוא קטן יותר והתפקוד של המתאמן הסובל מעודף משקל הופך יעיל יותר.

אימוני שחייה- גם בחורף אפשר להמשיך בשגרת אימוני השחייה כרגיל

אחד מהחסרונות המרכזיים שיוחסו לשחייה בעבר הוא התלות במזג האוויר שבחוץ, שכאשר הוא גשום, קריר וסוער מידי הוא אינו מאפשר להקפיד על שגרת האימונים. אלא שכיום, בעידן שבו כל מרכזי הספורט ופארקי המים מאובזרים היטב וערוכים גם לחורף, בריכות השחייה הן מחוממות ומקורות, כך שהקור שמבחוץ לא אמור להשפיע כהוא זה על איכות האימון. בעונת החורף הבריכות מחוממות בטמפרטורה הנמוכה במקצת מטמפרטורת הגוף, השהייה בתוך המים היא נעימה וחמימה וההתמודדות עם הקור מתחילה רק עם היציאה מהבריכה בתום האימון ועד הכניסה למלתחות, פרק זמן שהוא קצר ושולי ולא אמור לסכן את הגוף.

דילוג לתוכן